söndag, juni 22, 2008

Helg i goda vänners lag

Hemma igen. Jag trodde jag skulle var slut efter denna intensiva helg jag nu har bakom mig men jag känner mig som alltid när jag får åka bort en stund till ny miljö som en ny människa full med energi. Jag har tom under länga stunder inte tänkt på det onämnbara som dock slog mig som ett slag i magen när båten närmade sig Stockholms hamn. Mr snygg som under hela den här tiden varit ett enormt stöd, fortsatte på samma sätt. Han är just nu min klippa.

Men för att ta det frän början. Midsommar firades ute i idyllen. Precis som förra året lämnades inget kvar att önska snyggingen stannade efter mkt velande till slut hemma men det kändes ganska okej. Jag vet att jag hade stressat upp mig totalt över ifall han inte hade tillräckligt trevligt. Nu kunde jag slappna av själv.

Igår åkte vi iväg på kryssningen. Det är verkligen en helt annan värld på de där båtarna på gott och ont. Jag var lite orolig över hur det skulle kännas ifall Mr snygg skulle få för sig att hångla upp någon, men vi satt och pratade om det och kom fram till en kompromiss. Det var okej ifall det var någon jag godkände och absolut inte skulle kunna känna mig hotad av. Som ett skänk från ovan bodde i hytten mitt emot oss två varelser som förmodligen skulle gå under betäckningen tjejer. Jag vet att man inte ska säga att människor är fula men det där var inget någon av er kan föreställa er. Att de var totalt iq befriade utan en möjlighet att föra en normal dialog gjorde att de passade perfekt in som tillåtna offer för min väns köttsliga lustar. Jag bjöd in dem i hytten och lämnade dem till sitt öde. Själv fick jag huvudvärk efter ca 30 sek. ( jag har aldrig hävdat att jag är snäll och god)

Efter 10 minuter gick jag tbx, och Mr snygg gav mig en blick som sa rädda mig, så jag spelade hjälte och tackade för sällskapet. Han tittade inte åt en annan tjej på resten av kvällen =)
Däremot hade vi riktigt trevligt. Vi satt uppe länge och väl och pratade. Han tände sina värmeljus och satte på lugn musik. Sen fick jag en kärleksförklaring som fick mig att få tårar i ögonen. Han sa att Jag får honom att vilja vara än bättre människa. Jag vet inget finare han skulle kunnat sagt till mig. Han berättade att jag förändrat hans liv genom att alltid finnas där för honom och att hans största misstag som han vet att han kommer få ångra i resten av sitt liv är att han släppt taget om mig som flickvän. Men att han inte kan vara med mig för att han tycker om mig för mkt. Sen satt vi där båda två med tårar i ögonen och kramade om varandra. Det var ganska intensivt mins sagt. Men det betydde oerhört mkt för mig att höra allt det där.

Så jag har som sagt haft det riktigt bra, vi har redan börjat planera nästa resa och det lutar åt att vi åker till Paris i höst, men först ska jag få träffa hans pappa innan sommaren är över. Men innan dess återstår många kvällar i soffan. Han kommer snart hit.
Folk förstår inte hur jag kan umgås så mkt med ett ex utan att det är något mellan oss och folk säger att jag hindrar mig själv från att träffa andra genom att umgås så mkt med Mr Snygg, och det är förmodligen helt sant men just nu känner jag inte att det gör något alls. Det här känns precis lagom, just nu.

Vi har tom en "vår låt" nu. (det är han som valt den)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det var iallafall en bra låt mr snygg valde åt er

I'll see you in my Dreams Supergirl

Anonym sa...

Roligt att du fick det så bra trots allt som har hänt den sista tiden.

/Nova

Varför vara perfekt.. sa...

Den här låten har jag alltid älskat!!

Supergirl sa...

Vanliga anonym: Jo visst var det!

Hoppas det blir trevliga drömmar =)

Nova: Ja, det var skönt med lite miljöombytte, faktiskt.

Linda: Den är väldigt bra, tycker jag med.

Anonym sa...

vilken story.. så du är inte alls kär i honom längre.. alls?? han kanske hoppas att ni ska bli ihop igen??

Supergirl sa...

Singel in the city: Nej, jag är inte alls kär i honom och problemet är delvis att jag aldrig har varit det. Jag älskar dock honom, men inte på det sättet.

Det är lite komplicerat, eller det var en underdrift mkt komplicerat pga hjärnspöken han har men han kanske hoppas att det ska bli vi men det går inte och jag vill inte vara tillsammans med honom.

Som pojkvän är han sämsta sorten, som vän är han kanske inte bästa sorten men guld absolut.