fredag, juni 13, 2008

I-landsproblem

Till ikväll har jag blivit medbjuden på en konsert med Dolly Parton. Inte för att jag är något direkt fan av henne. Men det hade varit roligt att gå, speciellt när man blir bjuden.

Jag har blivit medbjuden på AW med några kollegor- alltid trevligt.

Håkan Hellström spelar på Grönan, vill gärna gå.

Bjuden på fest med öppen bar och gratis middag. Stor hångel chans.

Jag har sagt nej till samtliga aktiviteter. Orsak? Jag ska städa!
Nej, jag har inte slagit i huvudet och fått asociala drag som gör att jag väljer att stanna hemma och städa en fredagkväll. Jag ska få besök imorgon av en tant. Om hon gillar min lägenhet kommer jag få en värsting lägenhet. Ni vet en sån man inte ens vågar drömma om. Jag vet att det aldrig kommer hända men ändå man får spela på den minimala chansen man har. Men jag vill gå på fest!!! Det bästa vore om jag kunde få någon annan att städa åt mig medan jag festar.
Frivilliga?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vist om du kommer ut till mig med piskan sedan och ser till att jag får lite motivation att fixa huset.

Tusan oxå då får ju bara SG allt det roliga ;)

/Nova

Suntui sa...

Håller tummarna för dig! Hoppas verkligen tanten gillar din lägenhet.

Turtlan sa...

Du är beundrandsvärd! JAg undrar om jag klarat av att ta städningen före de alternativen som fanns...?

Men städningen kanske lönar sig oerhört framöver så då skulle det var värt det!

Hoppas Hoppas det gick bra med tantbesöket!

Anonym sa...

Orkar inte ens städa hos mig själv, och ikväll kommer en tjejkompis över... :S

Hur gick det med tanten?

Supergirl sa...

Nova: Haha jaså du gillar att bli piskad ;)

Suntui: Tack älsklingen!

Turtelgirl: Jag har blivit vuxen =) Jag gjorde faktiskt exakt det misstaget för nästan två år sedan ett par som vill byta lägenhet med mig och skulle komma på lördagmorgon. Jag gick ut för att ta ett glas vin och kom hem många timar senare och väcktes av dörrklockan. Jag hade tänkt gå upp tidigare på morgonen och städa. Det hände inte och de ringde aldrig.

Hossan: Av någon anledning är det alltid roligare att städa hos andra. Städa hos sig själv är aptråkigt.

Anonym sa...

Ne då inte alls, men jag känner att jag behöver lite motivation och vad bätre än en som står och driver en med piskan.

/Nova

Anonym sa...

*frivillig* fast du bor en bit ifrån mig...