måndag, juli 21, 2008

I dont love you anymore

Vi har inte hunnit ses på en och en halv vecka och jag erkänner, jag har saknat honom. Vi ska festa, det är planen. Vi kör 100% och sen kör vi lite till, säger han och ler.
Vi börjar med en drink i solen vid vattnet, sen går vi in. Sätter på musiken och skålar i champagne. Han visar den senaste veckan i bilder och jag berättar i ord. Vi spelar upp våra favoritlåtar och efter tag sjunger vi med. Vi hoppar på sängen och dansar. Jag spelar luftgitarr för honom och han sjunger med min borste som mick. Vi vrider oss av skratt. Han säger att jag sjunger fint och jag älskar honom för att han säger det även om det är lögn.
Han översätter engelska kärlkssånger för mig och sjunger med på svenska och jag skrattar så jag får ont i magen.

Sen spelar han låten. Han flyttar sig närmare mig och får något allvarligt i blicken. Vi sitter med våra ansikten endast några centimeter från varandra och han sjunger: "... and she said I don´t love you anymore." Och det gör ont i bröstet. Han sjunger så fint. Låten är vacker. Jag ger honom en puss på kinden sen löjlar vi oss igen. Klockan har nästan blivit stängning ute på krogen så vi skyndar oss iväg. Jag tänker inte sova förrän jag har fått dansa mig svettig säger jag. Då drar vi säger han. Vi går in. Jag är på hugget. Ser en gudomligt söt pojke stå i ett hörn. Vill du dansa säger jag, wow säger han och så tar jag hans hand och leder honom till dansgolvet imponerad av mitt mod. Jag som är världens blygaste. Mr snygg ställer sig i baren och tittar på oss samtidigt som han låter blicken vandra över lokalen efter ett lämpligt offer.
Jag och min nyfunna vän dansar tätt, tätt, intill varandra. Mr snygg kommer ner med en donna. Jag kysser min nyfunna sommarkatt och Mr snygg kysser sin. Så står vi bredvid varandra och hånglar, fast med någon annan. Han gör tummen upp åt mig bakom hennes rygg och jag blinkar åt honom. Vi har kommit långt, Mr snygg och jag, tänker jag och låter pojken kyssa mig igen.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Men alltså låter som värsta kärleks romanen ju.
Snart blir det ju helt outhärdligt att läsa din blogg ;-)

Supergirl sa...

kärleksromans? vilket då? =)
Vad är det som gör det outhärdligt att läsa?

Anonym sa...

Ja säg det :)
Men det kanske har med att man kanske e avis på såna som har ett sånt fint kontakt nät och som tar för sig.

Borde verkligen ta och ge mig själv en spak och komma ut lite mera.
Avskyr viseligen att gå ut själv.
Får väl ta och bestäma att jag tar och fixar det oxå under semestern när den börjar.

Anonym sa...

underbart! precis så ska det vara. underbar läsning tjejen!

Anonym sa...

Nova du var mig en biter jävel,
ryck upp dig nu.

Anonym sa...

Det låter ju för bra för att vara sant.
Jag har ändå trott att det ska bli du och Mr Snygg på riktigt jue.... :-S

Anonym sa...

Antingen har ni kommit långt, eller så vill ni göra varandra lite sotis ;-)

Supergirl sa...

Nova: Jag har varit ute själv någon gång och det är faktiskt helt okej. Det är iaf bättre än att sitta hemma om man är sugen på att gå ut.

SITC:Tack gumman.

Anonym: På den här bloggen, är vi snälla mot varandra!!

Lattegirl: Alltså det hände absolut inget mellan mig och Mr Snygg. Vi är bara vänner.

Latja: Okej, jag erkänner, det var lite för att göra honom sotis =)

Katti sa...

Men du och Mr Snygg har väl hånglat/haft sex någon gång? Ni var väl ihop?