lördag, november 29, 2008

Psyko

Jag känner inte igen mig själv.

Morgonen började med bråk med Mr Snygg.
Jag har aldrig bråkat med honom under de nästan två åren vi känt varandra.
Det började med att han ringde och frågade om det skulle komma några singel tjejer på festen ikväll.
Och det var då jag fick för mig att svara nej.
Han frågade om jag skulle bli jätteledsen om han inte kom då.
Ledsen blev jag inte, men omotiverat arg.
Jag blev skitförbannad!
Jag håller inte på med någon jäkla kontaktförmedling, utan jag ska ha fest där jag hoppas att folk ska ha trevligt med varandra, vill du knulla kan du gå på sexklubb.
Det hela slutade med att jag sa att det skulle komma massa singeltjejer men att han inte var välkommen längre.

När jag avslutat samtalet så var jag självklart jätteledsen.

Det är det här som känns extremt obehagligt.
Jag känner inte igen mig själv.
Det är sällan jag blir arg, men nu händer det mest hela tiden.
Och jag blir inte lite arg, utan rosenrasande.
Och när det väl brutit ut kan jag inte hindra det.
Det är som att jag förvandlas till ett monster som vill se blod.

Det andra som jag märker med mig själv är att jag förvandlas till en jäkla crybaby
för nog förbannat kom det tårar när jag slängt på luren.
Jag gråter extremt sällan men nu läcker jag mest hela tiden.

Vad är det för fel på mig?
Jag fattar ju att det har varit ett skitjobbigt år
och att jag fast jag låtsas att allt är som vanligt inför alla inkl mig själv egentligen inte mår speciellt bra.
Men om det här fortsätter kommer jag sluta som ett vrak utan några vänner kvar för att jag i ilska sagt upp bekantskapen med alla.

Jag håller på att förvandlas till ett jävla psykfall.
Hjälp!

9 kommentarer:

Tillsammans-bloggen sa...

Jag hade också blivit förbannad. Han ska vilja ha dig och inte dina singelväninnor. That´s all about it.

Supergirl sa...

Fröken framtid: jo, man skiter väl inte i att komma på en fest bara för att chansen att man ska träffa någon inte finns. what the fuck lixom ska allt styras av att hitta en partner/ett ligg?

Jag mår dock ganska gott av att det kommer finnas skitsnygga singeltjejer här ikväll som han missar för att han är en idiot.

Anonym sa...

Tyckte att det var lite självisk där att fråga dig om det fans singel tjejer men han vill kanske oxå träffa någon fast det var fel i detta lägge och riktigt klumpigt.

Du vet att jag har haft det tufft ett bra tag och att jag precis har kommit ur det men det du inte vet var att precis innan det vände för mig var jag oxå en som blev helt galet förbanad på allt och alla.
Det behövdes inte mycket för att jag skulle brina av.

Så om det var som för mig så kommer nog din vändning snart och då kommer det säkert att bli bättre.
Iallafall hoppas jag det.

Och oroa dig inte för dinna vänner för om dom e riktiga vänner så kommer dom att hjälpa dig och förstå dig.
Jag förlorade iallfall ingen av dom få vänner jag har fast jag just då inte förtjänade deras vänskap.

Och ha en trevlig fest nu!

/Nova

Anonym sa...

Hoppas festen blev riktigt lyckad!

Jag känner igen mig i de snabba humörsskiftningarna och att man inte längre känner igen sig!! Fast i det här fallet med Mr Snygg hade du all anledning att bli arg.

Själv blir jag omotiverat arg på en massa småsaker, som att inte bussen kommer tid eller inte kommer alls, att folk ställer sig framme i bussen så att man inte kan komma in trots att resten av bussen i princip är tom, att ett barn skriker, att telefonen ringer två gånger på rad, att jag tappar saker och behöver bocka mig, att katterna jamar utan anledning osv i alla oändlighet - så jag känner mig som ett psykfall. Detta ÄR inte jag!!!!

Douglas sa...

Hmm jag tycker du överreagerade lite ;=) Det måste väl vara ok att han frågar ? På samma sätt som du ska kunna säga att du blir besviken. Kontentan kan ju bli att han inte vågar vara riktigt ärlig mot dig i fortsättningen.

Tycker dock att han kunde ha kommit förbi en sväng i allafall och sen stuckit vidare.

Kram
/Douglas

Supergirl sa...

Nova: Jag tycker inte att ens vilja att träffa någon ska styra allt man gör, det är bara patetiskt och desperat!

Det blir nog bättre snart. Annars får jag väl söka hjälp eller nåt. Det kan ju vara så att jag har varit osunt lugn innan oxå.

Hossa: Det var jättetrevligt!
Ja jag tycker nog att jag hade rätt att bli arg, men normalt hade jag kanske mer försökt förklara att han tänkte fel istället för att bli så där arg.

jag kan oxå bli galet arg av småsaker som om någon står på fel sida av rulltrappan, går för sakta etc. Det känns inte så sunt =)

Douglas: Självklart är det okej att fråga. Men att välja att inte komma pga det är inte okej. Jag är hans vän, alltså borde det vara en anledning nog.
Speciellt eftersom han tjatat om den här festen i evigheter och övertalat mig till att ha den när jag tvekade. Självklart får man gå om man inte tycker det är trevligt.
Men man ska som sagt inte låta allt man gör styras av att man vill ligga.
Han ångrar sig bittert idag iaf, men det kan ha. Jag är fortfarande arg. Ibland är jag för långsint för mitt eget bästa.

Douglas sa...

Jamen är det han som har tjatat om festen hamnar ju det hela i en helt ny dager ;=)

Fast det andra du skriver, håller jag inte med om men eftersom jag inte vill ha en brödkavel i skallen håller jag låg profil ;=)

Kram
/Douglas

Anonym sa...

Ne vist skall inte det få göra det men nu pratar vi känslor här och en så stark som kärlek oxå och då e man inte alltid herre över sig själv utan det e känslorna som styr en.

Tror nog inte du behöver söka hjälp.
Och allt löser nog sig när du åter igen har fått tillbaka dina super förmåger och kan slita dig loss från hans hårda grepp.

/Nova

Supergirl sa...

Douglas: De är knäskålarna du ska vara rädd om ;)

Nova: ja, men han är väl ändå inte kär i någon han inte träffat? eller jaha du menar mig.

Jo, det löser sig.