tisdag, november 25, 2008

Schack

Spelet är inte över.
Det trappas hela tiden upp och är så komplicerat att jag inte ens kan förklara det för mig själv.
Det verkar som ödet står på min sida.

Jag och Mr Drygs kompis har blivit vänner.
Idag mailade han och frågade om vi inte alla tre kunde träffas och äta middag.
Jag vet inte vad han vet om mig och Mr Dryg.
Men jag vet att varenda ord vi utbyter går direkt till Mr Dryg.

Mr Dryg svarade att det var en utmärkt idé att äta middag och han och jag kanske kunde fortsätta kvällen bara vi två efteråt. Han använde det magiska ordet rumphänder (sex på vårt språk) och jag längtar mig galen efter rumphänder.
Jag tackade nej till både middag och efterföljande planer.
Allt eller inget säger jag.
Nu försöker jag dunka mig själv i ryggen för att jag gjort rätt fast det känns fel.
Jag når inte riktigt.

20 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker du gjorde hellt rätt.
Och det var riktigt starkt av dig och tycker du skall vara stolt över det.
Han var nog inte riktigt rätt för dig hur bra han än verkade.

/Nova

Supergirl sa...

Nova:
Han känns fortfarande som den enda jag vill ha!
Det är inte över än.

Anonym sa...

Dunk dunk! Dunk!
Bra jobbat, verkligen. Och vet du varför? "Allt eller inget säger jag." Precis så. Du förtjänar allt och ska inte nöja dig med mindre. Men jag vet hur svårt det är så här kommer dunkhjälpen. Boosta dig själv <3

Supergirl sa...

Uppåt,framåt: Attans vad jag behövde det där!
Tack Hjärtat!!

Anonym sa...

Ne jag vet att det inte e över men det går åt rätt håll.
Mer än så kan man inte bejära.

Och jag tror det hära var en av dom svåraste beslut du har fattat när det gjäler mr d.

/Nova

Anonym sa...

kom o tvinga mig att dunka mig själv...

jag är skitdålig på att neka.

Anonym sa...

Läste följande insändare i metro.

Kärleksråd:
Visa råd från en erfaren bitter hagga som har blivit bränd många gånger.
1) Slösa aldrig mobilpengar på en kille.
2) Gå inte över eld och vatten för att ses med honom.
3)Kompromissa inte med ditt liv, dina pengar och din familj för någon du knappt känner.
4) Fråga aldrig varför han inte ringer, och om han inte ringer, ring inte först.
5) Var den som går i väg först.
Överser du dessa kloka råd lär du sluta med ett svidande hjärta (tänk betongskrapade knän och fingrar skurna med papper) och en självkänsla som är lägre än rabatterade Ullaredsprise.
Var god ta vara på dem.
/Anonym

Känner igen mig lite i hennes tänkande fast då med en tjej som förebild och vilket obehagligt uppvaknade man fick då.
Har jag verkligen varit så jäkla grinig det sista året som jag fick för mig att jag har varit?!

E det några fler som känner eller har känt sig som hon gör?!

/Nova

Anonym sa...

Tycker den där karln mer och mer påminner om ett rikspsyko a la Patrick bateman...

Anonym sa...

Starkt gjort, fastän det kanske är svårt :) Han förtjänar då definitivt inga "rumphänder" förrän han lämnat tjejen han valde istället för dig.

Lite otäckt är det, för han visar ju att han inte är främmande för otrohet - skulle han göra samma sak om det var dig han var tillsammans med och nån annan tjej han flirtade med vid sidan om?

Douglas sa...

Hmm kan det vara så att han dumpat den andra tjejen och nu vill ha dig tillbaka ?

Var försiktig, och att tacka nej var faktiskt riktigt bra gjort.

Tror att dina ev. chanser ökar avsevärt om han får jaga dig än om han känner att han bara kan knäppa på fingrarna och du då kommer tillbaka.

Kram
/Douglas

gabbiz sa...

Kom, jag dunkar åt dig. Det är så skönt att se någon som för sig med lite gammal hederlig stolthet. För allt eller inget är helt rätt. Du gör helt rätt. Han gör fel. Du är ingen dörrmatta, du är en vuxen kvinna som inte väljer någon som valt någon annan.

Tusen pussar härifrån.

E sa...

Övernaturliga krafter verkar vara bra att ha ibland:)

Varför vara perfekt.. sa...

Nova: jag läste också den insändaren i metro i morse. jag tycker det stämmer.... fast å andra sidan har jag även läst "Dumpa honom"-boken.. hahaha! =)

Superflickan: jag tyckte du gjorde helt rätt som stod på dej, och sa nej. Allt eller inget, så ska det vara! Puss på dej!

Supergirl sa...

Nova: även små steg är steg =)

Inte det svåraste, han har frågat om fika, museum etc innan men svårt är det.

punaniii: Jag finns alltid här, tillsammans får vi hjälpa varandra. Men mitt tips är att tänka långsiktigt. Och om man inte respekterar sig själv kan man inte begära att någon annan gör det. Vi är bättre än att vara leksaker.

Nova: Jag håller faktiskt inte med. Jag tycker råden låter väl bittra och med den inställningen kommer hon aldrig hitta rätt.

Jag beter mig inte så mkt annorlunda mot killar jag dejtar vs vänner. Min enda regel är: Har han fått dig att gråta är han inte värd en andra chans. Om inte han är uppriktigt ledsen över det.

Caesar: haha är du inte lite väl hård nu?

Eli: Välkommen hit!
Skitsvårt, men ändå inte.
Det blir inga rumphänder förrän han lämnat henne. Jag tänker inte vara den andra kvinnan. Hur skulle jag kunna leva med den totala förödmjukelsen?

Om det är så att han fortfarande är tillsammans med henne, vilket han skickligt undvikit att svara varje gång jag frågat så är han ett svin, och precis som du säger vad är det som säger att han inte gör samma sak mot mig.

Douglas: Jag vet faktiskt inte. Jag har frågat några gånger men han svarar inte.

Du är en smart kille. Du tänker precis som jag.

Kram

gabbiz: Exakt så!!
Om jag tillåter mig behandlas som en dörrmatta, vad är det som säger att jag inte är det?
Man måste inse sitt eget värde.

miljoner pussar tbx!

E: Välkommen hit! =)

haha övernaturliga? Jag har varit med förr och lärt mig ett och annat. Det är tyvärr svårt iaf.

Linda: tack gumman. Igår var det jobbigt, idag känns det jättebra.
Ingen borde nöja sig med mindre än allt eller inget. Vi är bättre än att äta andras rester.

Anonym sa...

Bra tjejen!

Allt eller inget, han har rört till det i ditt känsloliv tillräckligt!
Jag vet hur svårt det kan vara men det är nog det enda språket han förstår!
All or nothing!

You go girl!

Kram

Supergirl sa...

Lattegirl: Han har sabbat hela mitt känsloliv. Jag kan ju inte ens kyssa någon annan!

Tack för glada tillropp, det behöver jag!

Kram!!

Anonym sa...

Nej, det tycker jag inte.

Och klart att han fortfarande är tillsammans med den andra tjejen, karln är ett stort praktsvin. Skulle du verkligen gå tillbaka till honom om han sa att han dumpat henne? Det gör ont att se hur han leker med dina känslor.

Supergirl sa...

Caesar: Du är snäll.

Varför tror du att det är klart att han är tillsammans med henne fortfarande?

Ja, jag skulle nog gå tbx om han visade att han verkligen vara seriös. men det skulle nog ta tid innan jag kunde lita på honom igen.

Anonym sa...

När man egentligen bara vill tacka ja och ses och ändå tackar nej. Då är man jäkligt stark, stolt eller åtminstone envis ;-)

Kämpa på!!

Supergirl sa...

Latja: Eller en idiot! =)