onsdag, november 19, 2008

Han har gift sig!

Jag vet att jag är i den åldern där folk sätter ringar på varandras fingrar och lovar saker som evig trohet, i nöd och lust.
Men att ett ex, någon jag dejtat skulle göra det, det känns ju så där.
Han var inte mkt att ha, och under hela tiden vi dejtade så lyckades han inte få mitt hjärta att sucka ens den minsta suck. Och när jag tillslut lyckades avsluta relationen. Vilket tog ett bra tag för han var som, ett tuggummi som fastnat i ens hår- omöjlig.
Så var det enda jag kände- äntligen!

Och nu får jag höra att han gift sig (Byggare Bob för gamla, gamla läsare) med en tio år äldre tonårsmamma med två färgat hår.
Och det är inte det att jag är avundsjuk, verkligen inte.
De ser lyckliga ut och jag unnar dem det, men ändå jag vet inte lite olustigt.
Jag dumpad, han gift.

Och han är bara den första, det förstår jag oxå.
Snart sitter de alla där med fruar och gravida magar
och pratar vi språk- vi ska, vi tycker
Folk går vidare.

Och jag kommer förmodligen fortfarande befinna mig just här där jag är idag.
Medan allas liv förändras är min singelstatus oföränderlig.
Det passar mig väldigt bra.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det dära käns igen.
Upplever lite desamma.
Sen blir det inte bättre av att nästan hela bekanskaps kretsen har
ungar och sånt och själv har man bara lyckats fixa sig en kåk och en kombi.

/Nova

Anonym sa...

Jag bävar inför den dag mitt ex meddelar att hon ska gifta sig...

Supergirl sa...

Nova: Då har du kommit längre än mig ;)

Caesar: Det är aldrig kul. Mitt ex har gift om sig, men det medförde faktiskt ingen större kris. Men det vet man aldrig innan

Anonym sa...

Byggare Bob???!! Det var nog den siste jag skulle tippat på skulle gå iväg och gifta sig... men men.

Vet inte om det är något att trakta efter - det där med att "bli gift". :-)

Anonym sa...

Äh vänta bara tills du blir lite äldre så har du nog passerat mig.
:)

/Nova

Supergirl sa...

Hossan: Du minns honom =)

Jag är oxå förvånad, han kändes inte som giftas typen, men, men

Nej det är inget att längta efter, om det inte är med den rätte förstås, men inte för saken skull.

Nova: Ja, jag är ju så många år yngre än dig =)

Det Mörka Hotet sa...

Klart de var tvungna att gå vidare - dina ex. Men alla deras val därefter har varit nästbäst, efter dig! :-)

Anonym sa...

Gud vad jag hatar "vi" språket.

Jag har en kompis som drog det ett steg längre... "Johan tycker" "Johan sa" "Johan gillar" etc etc
Till slut ville jag bara skrika rakt ut "Vafan tycker DU"?

Supergirl sa...

DMH: haha, klart att det är det näst bästa. Det är ju ingen Supergirl han gifter sig med ;)

Lattegirl: Jaa fy, såna människor ska tvångs göra slut med sin partner och skickas långt, långt bort. Tragiskt nog är det nästan bara tjejer som håller på så där. Det är en sak när man är nykär. Då är ju den personen det enda man tänker på men efter ett tag. Hell no!