torsdag, november 27, 2008

Komplicerat

Det verkar vara ett vänskapsdrag det där med att ligga på som en igel på mobilen.
Jag har lätt fått 25 sms från Mr Drygs vän på bara på några timmar.

Jag har dragit slutsatsen att han inte vet något om mig och Mr D.

Idag frågade han om jag var singel.
Japp, toksingel svarade jag.
Men vad, varför?? Hur är det möjligt, en tjej som dig, frågade han.
Jag var väldigt frestad att svara att han skulle fråga sin vän det, men lät bli.

Det känns konstigt att Mr Dryg inte skulle sagt något till en av sina närmsta vänner.
Han är visserligen lite svår så, men jag tror att han visst vet.
Jag tror att han agerar på uppdrag från Mr Dryg.
Dels pga var han försöker leda samtalet.
Dels för att han envisas med att föreslå aktiviteter som vi kan göra alla tre.
Nu vill vännen att jag ska bli vän med hans syster, och att vi alla fyra ska gå ut och festa någon kväll, och när jag föreslog en lunch sa han att han skulle höra vilken dag som passade Mr Dryg.
Jag vill inte träffa Mr Dryg. Jag kan vara stark så här på avstånd.
Men om vi ses räcker det nog med att han petar på mig för att jag ska ge efter.

Det kan ju oxå vara så att han på eget initiativ försöker para ihop mig och Mr Dryg.
Det vore ganska kul.
- Du den här SG, hon verkar ju hur bra som helst och ni skulle verkligen passa jättebra ihop.

Åh vad jag hade få ge för att se hans min då.

Triangeldrama som kräver att jag håller tungan rätt i munnen.
Jag vill bara ha semester
Det känns som jag lever mitt i en såpa.
Snart får jag börja rita flödesscheman på bloggen istället för att skriva inlägg, om ni ska ha en chans att hänga med.
Vill ni hänga med?

15 kommentarer:

Anonym sa...

meh asså... ååååh

Supergirl sa...

Fredrik: haha hur ska jag tolka det där?

Anonym sa...

Men allsa vilken soppa du har hamnat i.
Tycker det e lite mystiskt att hans polare inte skulle veta det.

/Nova

Tre stycken sa...

Jaaa! Flödesschema, SG! Vi kan markera var i processen det går fel, och och och och...!

Fast å andra sidan. Låt bli honom. Kom inte i närheten av honom. Du behöver avgiftning. Han och hans kompis kommer finnas kvar där att umgås med sen, om du fortfarande vill det då, men först måste du bli avgiftad.

Tillsammans-bloggen sa...

Jag tror på den varianten att han agerar på uppdrag av Dryg. Han verkar vara just den typen av kille som kan göra något sånt.
Säker på att du har tungan rätt i mun och hittar något sätt att få dom båda tysta :)
Flödes, vadå?

Anonym sa...

Ja du kära superflickan jag vet inte riktigt hur det ska tolkas. Min känsla är att efter som kompisen inte har någon aning om dig och mr dryg finns det enligt mitt sett att se på det hela bra två utvägar.

1: Mr Dryg har helt enkelt inte vart öppen mot sina vänner med att du har existerat vilket gör honom till en större skit och tönt än han var innan.

2: Hans vän är väl medveten om din historia med Mr dryg och är antingen en dålig vän mot dryg eller så är han bara elak mot dig.

Min slutliga analys är släng dem båda överbord så långt du bara orkar.

sorry

Anonym sa...

Fredrik är smart. Lyssna på honom.

Supergirl sa...

Nova: jo lite rörigt är det allt.
Jag tror att han vän vet men kanske försöker "skydda mig"

Trestycken: Haha ja det kanske kommer ett en dag.
Jag avgiftas här på min kammare så gott det går, och jag ska försöka vara stark och inte träffa någon av dem.

Fröken framtid: Jag vet faktiskt inte, visserligen har jag sagt nej till att träffa honom, men det känns ju lite extremt att försöka locka ut mig via en vän.

Jag ska bara smälta det här, sen ska jag ordna det. Jag har ju ett namn att leva upp till =)

Fredrik: Smart analys.
Jag antar att sanningen kommer fram så småningom.

Men om Mr Ds kompis spelar ovetande för att inte såra mig?
Jag är i vilket fall inte drivande inte drivande någon fortsatt kontakt.

Caesar: Jag lyssnar alltid på Fredrik =)

Anonym sa...

Hur menar du med att hans vän skulle spela ovetande för att inte såra dig?

Supergirl sa...

Att han kanske tycker det är en känslig sak att jag blivit dumpad av hans vän för någon annan och inget man vill stoppa i ansiktet på någon.
Kanske vill han att jag berättar själv, för att inte göra det pinsamt för mig?

Anonym sa...

Men då återkommer vi till att han försöker få dig att träffa dryg hela tiden. Låter inte logiskt men va fan världen är inte logiskt...

Anonym sa...

Märks det att jag läser till beteendevetare? analysera mera!

Supergirl sa...

Fredrik: Tänkte inte på det.

Hm som sagt komplicerat. Jag har faktiskt inte den blekaste.
Kanske har Mr Dryg inte berättat för att han inte såg det hela som något värt att berätta. Fast det håller inte riktigt heller för vore jag bara en erövring skulle han ju skryta om det.

Jag har inte den blekast

Supergirl sa...

Fredrik: Haha jag gillar att anlysera, så analysera på. Och i det här fallet så fattar jag nada så det är bara bra med input

Anonym sa...

Hej och välkommen till kvällens chatt i kommentarsfältet... =)

Slutanalyserat för idag dock...