söndag, november 09, 2008

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig

Helgen har varit riktigt hård, men riktigt rolig.
Jag behövde nog en festar helg efter att ha varit ur form ett tag.
Några vänner har börjat klaga på att jag blivit tråkig eftersom jag bara går runt och längtar hem mest hela tiden.

I fredags gick jag och Poppojken ut för att ta ETT glas vin. Jag har varit på konferens i två dagar och tydligen blivit riktigt saknad på jobbet under tiden, så vi skulle prata ikap oss om alla enorma stora händelser som hänt medan jag var borta. Dvs inte ett skit. Men som alltid när vi väl sammanstrålar så lämnar vi inte varandras sida fram till småtimmarna och ett glas vin blev allt för många, på tom mage (att jag aldrig lär mig) Med följden att jag blev riktigt pinsamt full. Jag har något vagt minne av att vi disk sextips och inkludera borden bredvid oss. Poppojkens flickvän som satt med några vänner på ett annat ställe och väntade på honom borde skicka blommor till mig istället för att bli sur för att jag råkade kidnappa hennes pojkvän.

Efter ett tag tyckte vi att det vore en riktigt bra idé att gå ut och dansa. Hamnade på något ställe där de körde techno (som jag avskyr) men det hindrade inte mig från att i sällskap med poppojken dansa ensam med ett helt ställe som publik. Poppojken envisades med att köpa öl till mig, vilket jag inte dricker men han lyckades glöma bort så fort han gick till baren. Så vi bjöd inte bara på dansshow utan även en väldigt massa öl.

Lördagens agenda bestod av en helkväll med fina Rödluvan.
Ut och dansa till fötterna värkte så mkt att det var en smärtsam process att ta sig hem. Rödluvan är mkt roligare att gå ut med när hon har pojkvän, faktiskt.
Det var evigheter vi var ute bara vi två och vi hade skitkul.

Mr Dryg har messat mig varje dag sedan i tisdags, allt från roliga historier till frågor om hur jag mår. Jag både gillar det och inte eftersom det är svårare för mig att släppa taget. Men jag fortsätter att raddera hans nr och sms. Det ironiska är att vi nu hörs mer än sista veckorna innan han gjorde slut. Igår messade han tom från jobbet vilket han aldrig gjort tidigare.
Det slår också klart för mig att han är en kille som gillar att jaga. För jag tycker att jag är på gränsen till riktigt elak och det verkar som han nästan går igång på det.
Igår messade han bla.
Vad gör du?
Jag svarade
Hatar dig.

Och han bara fortsätter trotts det.
Det har ifs aldrig varit vår melodi med gulle, gull och plutti, plutt.
Men jag hade nog ändå tagit tio steg bakåt om någon skrev så till mig.
Jag tänker inte ens försöka gissa vad som försigår i hans huvud
eller i mitt för den delen
För sanningen är att jag gör nog mottsattsen till hatar honom.
Jag är så full med skit.

3 kommentarer:

Turtlan sa...

Mig inte fatta!

Vad menar han egentligen?

Mr Velpotta tänker jag här ifrån småstaden.... har jag rätt eller fel?

Turtlan

Supergirl sa...

Turtelgirl: Då är vi två!

Jag fattar verkligen ingenting.

Ibland tänker jag att han bara försöker vara snäll, men det håller inte riktigt. Jag är rent ut sagt skit förvirrad och trött på att vara det.

Anonym sa...

Han vet att du fortfarande är intresserad/kär och därför är han inte bara Dryg utan även elak som håller på.
Det enda rätta är att inte svara alls, tystnad talar mer....
Även om det är svårt att inte svara och att det säkerligen krävs att man bryter av alla 10 fingrar längs med knogarna. ;)

Kram