måndag, november 24, 2008

Hur man får ligga!

Nu kommer det ni väntat på. Hur får man en tjej i säng?

Jag hade en poäng med att publicera det här.
Nu kom det mesta som jag vill ha sagt fram i kommentarerna.

Det jag ville ha sagt var att även om det man vill ligga och det är syftet med att man hör av sig. Kan det löna sig att vara mindre direkt. Det är inte svårt att skriva "jag vill knulla" Det kan en sjuåring skriva och imponerar därmed föga.
Personligen tycker jag att det är direkt avtändande när folk på något sätt vill ha garantier till sex för att ses. Och jag tycker bara det framstår som ointellegent att skicka ett sånt sms, som mer ger mig känslan av att personen ifråga är tragisk än het.
Att däremot änvända huvudet och uttrycka sig sexigt, personligt och mer subtilt sätt, kräver iaf några hjärnceller.

Hade vår vilsna vän istället för att skriva att han ville spruta mig i ansiktet föreslagit säg tex en filmkväll. Så hade hans chanser att jag sagt ja ökat dramatiskt och förmodligen hans chanser att faktiskt få till det.

Men det är bara min högst personliga åsikt, men jag går inte igång på att känna mig som ett levande knullhål.
Killar som lärt sig om sex via porrfilmer och som bara vill umgås med mig om det garanteras sex och inte för att jag är jag är inte min grej.

Men som redan sagts, alla går vi igång på olika saker.

9 kommentarer:

Tillsammans-bloggen sa...

Men helt ärligt, Filmkväll är väl en jävla dålig omskrivning för ligga? Iofs om man är på ligg-nivå med någon och man ändå kan räkna ut att det ska bli sex så är det ok men på dejtingstadiet är det ingen höjdare. Raka men finare rör än han körde gillar jag mer. Så slipper jag känna mig lurad.

Tillsammans-bloggen sa...

Shit så dåligt jag uttrycker mig, ska nog sova i stället. :)

Supergirl sa...

Fröken framtid: Okej filmkväll är kanske inte det bästa exemplet, men hellre det än ska vi knulla?

Tillsammans-bloggen sa...

Ja om jag måste välja :)

Maalin sa...

Jag känner mig totalt missförstådd i senaste kommentaren och vet inte riktigt om det är rätt tid på dygnet att försöka förklara. Senaste killen jag dejtade kunde skicka sånna sms, och vi hade aldrig sex. Jag skrev vulgära saker tillbaks och vi "planerade" att ha sex offentligt. Jag menar inte att jag skulle gå igång på det om en total främling skrev det till mig, eller bara någon jag känner lite ytligt. Och nej, jag känner ingen omedveten press att jag måste gilla det, möjligtvis att jag gjorde för 2 år sen men då hade jag ingen aning om hur fantastiskt sex kan vara, på det sättet jag gillar. Jag är väldigt mkt för BDSM, och det är ganska vulgärt. Ingen press alls, jag får bara det jag vill ha.

Visst finns det tillfällen jag kan bli arg över ett sånt uttalande men då kommer det från fel läppar, eller på fel sätt. Och som sagt, jag känner att jag inte riktigt får fram det jag menar. Går nog och sover istället..

Anonym sa...

Jag tycker fröken SG är lite inskränkt nu. Handlar det ändå inte om att anpassa sig efter rådande situation?

Supergirl sa...

Maalin: Jag förstår! Och jag tror vi egentligen menar samma sak. Poängen jag försökte få fram var att man kanske få vara lite listig.

Den här killen och jag känner inte alls varandra speciellt bra och då tycker jag det är osmakligt att skriva sånt. Men det är min högst personliga åsikt.

Caesar: Har jag sagt något annat?
Poängen var att man har förmodligen bättre lycka om man använder lite list. Inte luras men pytte lite romantik och smidighet har väl ingen dött av.
Det här en kille jag hade en kort fling med i somras och ingen jag dejtar. När man dejtar kanske det kan gå hem. Men att bortsett från några fyllesms och lite chattande på msn skriva en sån sak och tro att det går hem är idiotiskt. Det är min åsikt och den står jag för.

Anonym sa...

Det framkom inte riktigt att du aldrig legat med den här karln tidigare. Det han gjorde var självklart bara dumt och osmakligt, vad jag ville ha sagt var mer att det visst kan funka och att det faktiskt finns personer som går igång på det. Vidga dina vyer lite liksom ;)

Supergirl sa...

Caesar: Spelar det någon roll om jag legat med honom eller inte?

ja, jag är med på att det kan funka och att det finns folk som går igång på det, men det är smartare att vänta lite tills man vet att det uppskattas