onsdag, mars 19, 2008

Unik inblick

I ett försök att få er att lära känna mig mer så lovade jag igår att totalt ocensurerat publicera samtliga sms som inkommit under dagen. Så sätt er bekvämt där hemma for here it goes en alldeles unik inblick rakt ner i Supergirls inkorg.

Från Rödluvan kl 8:14
"Ja, vad vill du hitta på då?"
Vi brukar sms lite på väg till jobbet. Detta var ett svar på ett sms jag skickade igår kväll där vi planerade en dejt under påskledigheten och hon föreslog att vi skulle gå och träna och jag tyckte vi kunde hitta på något mer avancerat än så när vi ändå var lediga.

Från Skitstöveln kl 9:47
"God Morgon"
Han brukar skick ett på morgonen. Vet inte riktigt varför men det är trevligt.

Från skitstövel kl 11:54.
"Jobbar"
Svar på min fråga vad han hade för planer för dagen. Hans sms består nästan uteslutande alltid av ett ord eller max en mening. Alla kan inte vara begåvade med sms talang. Men vi förstår varandra ändå.

Från syster kl 12:51
"Jag ska slava hela påsken. Annars är det bra. Hur mår du?"
Ang påskplaner.

Från syster Kl 12:58
"Jag jobbar till 19 men sen kommer jag. Yes det har jag, har du införskaffat något?"

Ang firandet av brodern som fyllt år i veckan och ska firas och present till honom.

Från syster kl 14:03
"Någon Cd låda som han vill ha"
Svar på vad hon köpt till brodern.

Från Mr Snygg kl 16:25
"Har jätte mycket nu tyvärr. Puss"

Svar på fråga om vi skulle ses i helgen. Hm.. låt mig gissa att han har händerna fulla med någon ny erövring eller jakten på en sådan.

Från Bästa Tjejen kl 16:56.
"Jo det blir lokala, ska träffa *pip* där, klockan halv 8 typ =). Imorgon däremot ser det ut att bli aw i stan. Inte säkert än."
Ang hennes planer för kvällen.

Från Poppojken kl 17:14
" Jag lallade iväg trodde du skulle bli fast =("
Vi skulle in till stan och ta EN drink (haha det blir aldrig bara en drink med poppojken) men missade varandra pga ett missförstånd.

Från Rödluvan kl 22:59
"Någon utställning eller havsbadet vore ju kul! De har öppet på måndag. Vi kan ju höras imorgon kväll och bestämma. Jag jobbar hela dan =(. Kram"
Svar på vad vi ska planera på vår dejt.

Ja kära vänner det var det. Får väl uppdatera om det kommer in något mer innan midnatt. Men mer spännade än så verkar det inte bli. Vågar ni göra samma sak?? =)
Nästa gång kanske jag ska ta mina utgående sms en lördag kväll, men i dagsläget skulle tom de vara tråkiga.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Man får som sagt mer inblick i någons liv när man får läsa deras sms.

Som jag uppmanade till tidigare så bör fler göra som du då och då.

//BT

Christian sa...

Det var en bra ide det här faktikst!

Supergirl sa...

Ja, kanske får ni en inblick om vem jag är från någon annan typ.

Kan inte du börja med att göra samma sak? =)

Supergirl sa...

Christian: Äntligen vågar du tala till mig. Underbart!

Roligt att du gillade idén =)

Anonym sa...

Underbart spännande haha ;) hoppades ju dock på något raggförsök från någon gammal flamma.

Påtal om ingenting eller ett gammalt inlägg (fråga chans).
Du som är kvinna/tjej vad är det värsta som jag kan hända om jag berättar för en gammal vän vad jag känner för henne ;)
Svara så lovar jag att publicera alla mina lördagssms ;)

Supergirl sa...

Anonym: Det är extremt dåligt med raggförsök nu för tiden. Mina glans dagar kanske är över =(

Angående din fråga: Det värsta som kan hända är att hon tycker det blir lite jobbigt att veta hur hon ska bete sig mot/med dig och det skadar er vänskap. Men det är som sagt det värsta som kan hända.

Det bästa kan du ju så klart räkna ut själv =)

Nu vet jag inte så mkt men tyvärr blir det ju lite så att sätta vänskapen på prov lite genom att berätta en sån sak. Men jag tycker ändå absolut att du ska berätta. Det är min personliga åsikt men jag hade föredragit att veta. Det har hänt mig en gång att en vän sagt en sån sak och det gick bra vi fortsatte vara vänner efter det utan någon större skillnad. Jag fick tänka mig för innan jag började älta ev dejter bara.

Så nu har jag svarat, vilket du borde veta att jag alltid gör. Nu får du berätta var jag kan läsa dina sms =)

Anonym sa...

Jag hänger på =)
På lördag (ev sent i morgon) kan du läsa mina sms.

Anonym sa...

Skulle jag redovisa mina inkommande sms så skulle det antingen bli absolut ingenting eller så något i stil med: Du har två dagar kvar innan din period går ut ladda ditt kort
Så kul är min mobil för tillfället.
Är naturligtvis själv "boven" i dramat, skickar man inget, får man inget.

GLAD PÅSK!

Sassa sa...

Kul idé. Mina sms är tyvärr inte lika intressanta.
Tänk om man skulle sparat/akriverat alla sms man skickat eller fått till sig. Skulle kunna bli en ganska intressant dokumentation av ens liv. :)

Glad Påsk Kram Sundis

Supergirl sa...

Latja: Grymt tjejen!


Hossan: Det spelar ingen roll hur roligt eller tråkigt det blir. Det är spännande iaf. så kör på =)

Sundis: Sms är lite som en dagbok, det var iaf så jag tänkte. Tycker inte man ska tänka så mkt på om det är intressant eller inte. Det är en annorlunda vinkel bara, så kör på iaf.