tisdag, mars 18, 2008

Supergirl blir vuxen

Idag har jag varit ung självständig kvinna som skapar mig en själv en framtid. Jag har varit på lägenhetsvisning! Jag har lånelöfte klart och imorgon börjar budgivningen. Jag charmade in mig totalt hos mäklaren men en jag tror inte jag kommer billigare undan för det, tyvärr =)
En liten etta som det är omöjligt att bo två i. Lika bra att acceptera att jag kommer leva singelliv ett bra tag till och skaffa 90 säng. Ni ser jag tar tag i mitt liv, men jag kanske tar min ihop sparade peng och åker jorden runt istället och försöker finna mig själv med hjälp av hångel med söta små pojkar på en sandstrand någonstans.

Jag ska sova på saken, bostadsrätt och lån på miljoner eller oansvarigt festande på en sandstrand? Suck jag kommer aldrig bli vuxen =)

11 kommentarer:

Ovanliga vantar sa...

Skaffa en 120 säng. Även om du ska va singel e de ju gött att ha lite space när man kelar även om de blir soffan för en av oss efter hånglandet

Suntui sa...

Jag avundas dig inte. Fy fan. Jag fick mitt första reumatiska skov när jag höll på att deala med banker och sprang på lägenhetsvisningar och budade.

Nu sitter jag däremot fast med rätt höga boendekostnader och trasig kyl/frys som inte någon fastighetsskötare har skyldighet att byta ut. Men jag älskar mitt hem och min kommun så det är det värt.

Citykillen sa...

Supergirl: Ska du flytta innanför tullarna?

Suntui: När du pratar om din kommun, låter det som om du bor typ i Skavsta. Långt bort från civilisationen. Är det så?

"Idag har jag varit ung självständig kvinna som skapar mig en själv en framtid."

Supergirl: Svårt att förstå vad du menar.

Jag är på lite dåligt humör. Det erkänner jag.

Suntui sa...

Citykillen:
Fan vad jobbig du är. Jag har sett en del fel i dina inlägg också. Kanske ska Salandra oss genom din blogg och kolla genom allt från stavfel, särskrivningar och syftningsfel. Kom ihåg att ett enda litet fel bevisar hur dålig du är.

Det som kännetecknar en god läsare är att man skummar över en text snabbt och skapar sig en bild med lätthet.

Men om man som du lägger märke till petitesser så måste du antingen vara lite efterbliven eller bara ute efter att leta fel.

Puss!

Supergirl sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Supergirl sa...

Ambivalens: Om jag ska hångla med dig får du nog stå ut med att ligga skeden med mig efteråt. Jag kompromissar i min tur genom att köpa en 120 säng istället för 90.
Deal? =)

Suntui: Det låter ju inte så kul, men än så länge känns det som jag är frälst. Risken finns att jag den närmaste tiden kommer att tjata på om olika lägenheter i evighet. Hoppas du står ut =)

Citykillen: Jag tänkte flytta närmare dig, mer än så säger jag inte =)

Varför ska du spela dummare än vad du är du vet ju vad jag menar så det där går jag inte på så det så.

Suntui: Du e för söt. Puss

Citykillen sa...

Citykillen:
Fan vad jobbig du är. Jag har sett en del fel i dina inlägg också. Kanske ska Salandra oss genom din blogg och kolla genom allt från stavfel, särskrivningar och syftningsfel. Kom ihåg att ett enda litet fel bevisar hur dålig du är.

Suntui: Jag förväntar mig en fullständig rapport på fredag morgon. Nästan lite för snällt med tanke på att du nästan blivit fullärd av Överste Kucku Supergirl.

Citykillen sa...

Supergirl. Ska du flytta till Gamla Enskede?

Suntui: Vad heter din kommun?

Supergirl sa...

Citykillen: Du vet väl var du själv bor? =)

Om du vill veta var suntui bor så får du väl ta reda på det själv. Du förväntar dig väl inte att vi frivilligt ska lämna ifrån oss information om oss själva. Har jag inte lärt dig nåt =)

Citykillen sa...

Va fan. Kan ni inte bara svara på enkla frågor eller?

Jag tänker fortsätta med min "Gentlemannastil" istället för stalkerfasoner. Du är den bästa läraren man kan få SG, men jag måste lyssna på hjärtat.

Du säger ju att du tänker flytta närmare mig. Gamla Ensked är närmare mig. Om du ska flytta till samma gata som jag, då blir jag rädd på riktigt.

haha!

Supergirl sa...

Citykillen: Men hjärtat, jag kan ju inte avslöja min adress ju. Det blir så jobbigt om du ska följa efter mig hela tiden. Du vet var polisen har sagt.

Men vi fortsätter leka tvärtom leken om du vill. Jag är stalkern och du är offret. (Doktorn har sagt att det kan hjälpa ditt tillfrisknande)