lördag, mars 22, 2008

Underbara Lov

Jag är ledig! Långledig och de är så välbehövt för min uttröttade själ. Det känns som jag med stor ansträngning bara hållit mig flytande den senaste tiden bland allt som händer och alla måsten, men nu är jag ledig.

Igår valde jag att stanna hemma, trots att det var fredagskväll och utekväll erbjöds. Det var nog nyttigt trots att jag halvvägs in i kvällen höll på att få spasmer av tristess. Men jag övar mig själv i att tillåta mig själv att ha tråkigt.

Jag har ägnat ledigheten åt att träna en massa, något jag ofta prioriterar bort när tiden inte räcker till. Jag måste bli bättre på att faktiskt unna mig den tiden för mig själv för humöret är nästan alltid på topp efteråt.

Jag har svarat på en massa mail som bara legat i inkorgen och gett mig dåligt samvete och ringt upp vänner jag inte pratat med på länge, börjat på projektet att få ordning i garderoben.

Det är så underbart skönt att vara ledig och bara rå om sig själv.Enda problemet är att det ger mersmak men det är två dagar till av ledighet kvar. Jag känner mig som en ny människa.

1 kommentar:

Turtlan sa...

Låter så bra och framförallt nyttigt för Dig! Komma ikapp tid?

Men inte ligger Du på latsidan för det! Skönt få undan små projekt så här på långlediga helgen.

Nja mindre ledig här hälsar PåskhelgsnattjobbarenTurtlan