torsdag, januari 29, 2009

Lever

Jag har bara varit borta i tva dagar (tror jag) men det kanns som en evighet samtidigt som det just nu kanns som jag aldrig nagonsin vill hem igen.

Jag har det helt underbart. Allt jag klarar ger mig egokickar. Att ta sig fram har ar inte det lattaste da ingen pratar engelska och nastan alla skyltar ar obegripliga, men jag klarar mig!

Fick nya vanner redan forsta kvallen da det slutade med att vi gick ut och at samt drinkar. Idag har vi varit och turistat tillsammans men nar vi ville avsluta dagen pa olika satt sa jag tack och hej(alskar att resa sjalv) Tyvarr hade jag inte varit uppmarksam pa hur vi tagit oss dit vi var, vilket gjorde det till ett litet aventyr att ta sig hem igen. Det slutade med att jag fick en turistbuss full med kineser som nya vanner som korde mig en bit pa vagen mot att jag berattade om Sverige. Efter det ville de ta kort pa mig med sina barn. Fota dig med den konstiga flickan utan snea ogon. Man kanner sig lite som ett ufo aven om jag tror att det varit varre innan os. Jag kan inte saga att det stor mig heller.

Tidsskillnaden har funkat forvanadsvart bra, antligen har jag fatt nytta over det faktum att jag ar en nattmanniska.

Insikt nr ett pa den har resan ar att eget badrum ar en lyx jag inte riktigt uppskattat innan.
Min rumskamrater uppskattar nog lyxen med att sova med nagon som inte vacker dem mitt i natten av att skrika.
En av killarna vackte mig nar jag skrek mitt angest skrik och fragade hur det var fatt. Eftersom jag glomt var jag var och blev vackt av en framande karl sa lugnade det inte direkt mig =)

Nu vantar kvallspasset med tur pa marknad.

Hoppas ni har det bra dar hemma och saknar mig massor =p

12 kommentarer:

Tre stycken sa...

Underbart att du har det bra! Det låter så härligt! Njut lite åt mig också :-)

Anonym sa...

Spänande redan från början, det e bra der.

/Nova

Anonym sa...

JAAA, vi saknar dig!! MEn åh vad roligt att höra att du har det så bra!!! Största kramen!

Anonym sa...

Klart vi saknar dig! Riktigt roligt att höra att du har det bra och är med om en hel del äventyr som slutat lyckligt. (Jag hade varit livrädd om det var jag som kom "vilse").
Ha det gott!

Susanne och Pebbels sa...

Underbart, glöm inte att njuta! Kram!!!

Anonym sa...

:) hur kunde du inte komma ihåg vilken väg det var hem??? *S*

men du hittar ju till kungsträdgården iaf *S*

Anonym sa...

Härligt att höra att du har det bra :)

Anonym sa...

Tre Stycken: Jag njuter sa mkt jag bara kan. :)

Nova: Du annar inte :)

Isgbf: Ar du inte sotast!

Bamsekram tbx

Hossan: Tack vannen! Allt ordnar sig tillslut.Aventyren samlas pa hog och vantar pa att fa berattas.

DAT: Jag njuter mer an jag gjort pa lange :)

Kram!

Somebody who knows: If you know why are you surprised? =p

Caesar: Forutom att jag saknar att retas med dig har jag det gymt bra =)

Anonym sa...

jag lever jag med.. jag försvann dock, jag blev kär. hoppas att allt är bra med dig. kram

Anonym sa...

Hoppas du får möjlighet att komma åt en dator så vi kan få fortsätta följa dina upplevelser =)

Hannah sa...

jag saknar dig, men skit i det och njut för fulla muggar nu =)

Anonym sa...

Kom heeeem! :D Eller skriv mer, saknar att läsa om dig. Sköt om dig tjejen.