fredag, januari 09, 2009

Döende

Jag har varit nästan döende i nästan två dygn nu. När Superflickor blir förkylda så blir vi det på riktigt.
Idag tog jag första sjukdagen på över två år. Det har inte hindrat jobbet från att ringa varje gång jag är på väg att somna.

Halva natten har jag pratat med A, ett gammal, gammalt ex. Jag har delat med mig av min otroliga visdom när det kommer till kärlek och givit tips inför hans dejt nästa vecka, och pratat om livet i största allmänhet.

Imorgon ska jag äta middag med ett annat ex.

Jag är ganska dålig på att klippa helt med ex, och det stör mig inte för de flesta är fina människor. De brukar däremot störa nya pojkar jag träffar, men de är ju just ex av en anledning brukar jag säga.
Och det är ju faktiskt helt sant

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jobben har ju den irreterande förmågan att kunna ringa när det e som sämst att ringa.

Det borde inte vara några problem att umgås med sina ex även om man har ett nytt förhållande.

Och jag vet att det går utan problem utav personliga erfarenheter.

Krya på dig nu.

/Nova

Tre stycken sa...

Helt sant.

Själv ser jag mycket hellre att min kille umgås med ett gammalt (gammalt!) ex än en tjejkompis. Ett ex känns betydligt säkrare. Tjejkompisar litar jag inte ett ögonblick på.

Anonym sa...

Jag vill ha söta tjejkompisar! ;) Suiperflickan låter nästan som om hon drabbats av en manlig förkylning... Stackare. Kanske var någons baskelusker hon inte tålde på nyår ;)

Fröken Svensson sa...

Låter jobbigt. Du får krya på dig och låta exen komma i omgångar med lite frukt och vitaminer ;)

Anonym sa...

Jag har samma fenomen, gillar att hänga med ex. det är ju personer som känner en bäst!

Jag har varit bortrest och uppdaterade mig i din blogg. Skönt att du "släppt" Mr Dryg....det är hans förlust!!!!!

Krya på dig!

Kram

Supergirl sa...

Nova: Det är inte lätt för dem när de måste klara sig utan mig, man får ha överseende =)

Det är väldigt olika det där, vad folk tycker, men jag kan ärligt säga att jag inte skulle vilja bli tillsammans med någon av dem igen.

Tre stycken: Fast jag har killkompisar som jag inte vill bli tillsammans med heller. Det är väl oxå en anledning till att man är kompisar och inte tillsammans?
Som tjejekompis till mina killkompisar skulle jag tvärtom tom sträcka mig så långt att tom säga att jag är BRA för deras relationer.
En del har varit svartsjuka på mig, men när de väl träffar brukar de se att jag är rätt harmlös.=)

Caesar: Vilken tur du har, för enligt mina noteringar har du väldigt söta och trevliga tjejkompisar. Den ena börjar tröttna på snora och vill ut och festa, fixar du det? =)

Ja, fy. Killbaciller är så äckligt och farligt. Aldrig mer! =)

Fröken Svensson: Tack! Ja, jag får göra det. Man kan ju tycka att någon av dessa ex borde ta hand om mig och iaf tycka synd om mig, men icke =)

Supergirl sa...

Happy Cat: Välkommen hem, ska genast gå in på din och läsa.

Ja, det känns som en stor börda som lättat. Det är väl bara en tidsfråga innan jag börjar hänga med honom som kompis oxå =)

Maalin sa...

Det är så sant, jag är jättebra vän med ett ex och jag är så himla glad över det. Finare människa får man leta efter, vi hade det som en saga tillsammans, lite sådär som man bara ser på film. Tyvärr funkar vi inte att leva ihop som ett par så vänner it is och jag klagar inte för fem öre :)

Och jag håller med Tre stycken, hellre ett gammalt ex än tjejkompisar! Själv har jag bara killkompisar så jag måste ändå försöka tänka mig in i andras skor, även om jag inte gillar andra tjejer :P
(Genom sig själv känner man andra?)

Hoppas du blir frisk snart!

Susanne och Pebbels sa...

De är ju ex av en anledning! Bra sagt, håller med! :)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.