onsdag, januari 21, 2009

I win

Min chef har fått för sig att jag ska jobba tolv timmars dagar innan jag åker.
Jag gillar det inte.
Samtidigt känner jag skuld för att jag ska åka.
Men det är så mkt jag skulle behöva göra inför resan, folk jag vill träffa.

Idag kom han till mig med panik i rösten
- Det här kommer inte gå SG, att vi klarar oss utan dig.

Idag kom han på det! Han har rätt han kommer inte klara sig utan mig.
Så nu ska vi ta in en konsult, som jag ska hinna lära upp
Och jag hoppas lite att det är någon helt värdelös
så jag är riktigt saknad när jag kommer tbx och inte mötts av suckar
åh nej inte hon igen.

För i min fantasi kommer hon vara skitsnygg, jättetrevlig alltid äckligt glad aldrig stressad. Ha stenkoll och aldrig glömma nåt.
Hon kommer säkert stiga upp tidigt på morgonen och baka typ bullar åt alla bara för att det är kul.
Vara första på kontoret och önska alla godmorgon med sina nybakade bullar.

well det är okej egentligen för medan det händer här hemma kommer jag ligga på en sandstrand och dricka paraplydrinkar

eller mer troligt svettas på en överfull buss någonstans och se världen =)


Det skadar kanske inte och bjuda på hej då fika på fredag iaf

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att du inte skall jobba 12 timmar.
Och du skall inte ha dåligt samvete för det.
Det fins ju facktiskt ett liv bortom jobbet oxå och det bör få levas och upplevas då och då.

Och min erfarenhet av konsulter e att dom e griniga och ibland otrevliga, men viseligen så tror jag oxå att det bara e ett fåtal som e så och att majoriteten e som vilken mäniska som helst.

Och jag har svårt att tro att någon kommer att slå dig på fingrana.

/Nova

Hossan sa...

Klart att de kommer sakna dig som bara den och de kommer stå där med öppna famnar och säga "ÄNTLIGEN ÄR DU TILLBAKA!"

Bra att chefen insåg ditt värde även om han/hon är ute lite i sista stund. :-)

Hoppas att du har en riktigt skön och upplevelserik semester!

Många kramar från

Supergirl sa...

Nova: Jag jobbar så mkt för att det är mkt som måste vara klart när jag åker, egentligen friviligt med andra ord.

Jag började faktiskt som konsult, så en del är faktiskt trevliga =)

Hossan: Haha jag hoppas det!

Tack vännen
kram!