fredag, januari 16, 2009

Nedräkningen har börjat

Resan närmar sig med stormsteg. Det känns fortfarande som jag ljuger när jag pratar om den.
Även om väskan är halvt packad och diverse listor finns att hitta överallt här hemma känns det ändå inte på riktigt.
Och sanningen är att min resfeber blir värre för varje dag.
Hur tänkte jag när jag tyckte det var en bra idé att åka själv, så lång tid?
Var och vaccinerade mig idag, hittills har jag lagt 2100kr på olika sprutor!
Då fick jag en broschyr med tips och råd inför resan.
Gå inte ut själv när det blivit mörk
Bada inte själv.
Bada inte utan skor.
Drick inte alkohol etc.
Efter att ha läst några sidor fick jag extrem ångest och slängde skiten. Behöver inte skrämmas upp mer, nu finns ingen återvändo ändå. Snart drar jag!

Nu ska jag bara få tiden att gå ihop med allt som skall fixas och alla som vill träffas. Folk beter sig som jag skall flytta och aldrig komma tbx och inte bara vara borta i två månader. Det blir nog till att ha någon slags mottagning för att få det att gå ihop.

Mr Dryg hörde av sig idag och ville absolut träffa mig innan jag åkte.
Jag svarade att det går bra men jag måste veta vilken dag så jag kan planera in det.
Då svarar han, jag vet inte jobbar 12h pass fram till du åker.
Om han nu inte har tid varför envisas han med att insistera på att vi ska träffas?
Jag vill gärna få det avklarat så fort så möjligt, inte för att det egentligen spelar någon roll vad han har att säga. Men det är klart jag är nyfiken.
Vill inte få något att grubbla över precis innan jag sätter mig på planet.
Fast egentligen finns det inget att grubbla över, vill inte längre!
Fast det var länge sen vi sågs, så jag kan inte säga hur det kommer känns att träffa honom igen.
Men som det känns nu, kommer det inte kännas alls.

11 kommentarer:

N sa...

Jag ler för här kände jag igen mig trots ny adress och allt :-) hej!

Susanne och Pebbels sa...

Äsch...varför inte strunta i Mr Dryg? Du har ju massor att se fram emot :)

brinna eller försvinna sa...

Det låter som du är på väg att kunna släppa det gamla. Det gör mig väldigt glad att läsa!

Kram!

Tre stycken sa...

Käranån, ska du vara borta i TVÅ MÅNADER?! Det hade jag nog förträngt, tror jag. Tänkte att du skulle vara borta ett par veckor, på sin höjd.

Du är så tuff som åker själv. Du är min idol just nu!

Mr C sa...

Coolt.

Vart? Jag har missat detta.

Fröken Svensson sa...

Skit i Mr Dryg. Han kommer om han tycker det är viktigt. Ha så kul nu och skit i alla karlar ;) KRam

Supergirl sa...

NORA!!! Haha är du tbx, shit!!
Gud vad roligt. Du bara försvann och jag gick in och tittade och tittade.
Välkommen in i värmen igen.

Lite sorgligt att mitt liv inte ändrat sig speciellt mkt på två år. Men det har iaf inte blivit värre =)

DAT: Jag struntar i honom, vi ska bara fika.

BEF: Ja, jag tror jag har ryggen fri nu faktiskt och när jag kommer hem kommer allt bli bra =)

Kram, kram!

Tre stycken: Oj, jag har alltid velat vara någons idol =)
Fast du ska nog vänta med den fina utmärkelsen tills jag kommit hem i ett stycke =)

Mr C: Glider väl runt i Kambodja och Vietnam bla.

Fröken Svensson: Det är faktiskt han som hör av sig till mig och vill ses, inte jag. Förövrigt skiter jag i ALLA pojkar just nu. Det är bara en vanlig fika ingen big deal.

Kram

brinna eller försvinna sa...

Så du ska till sydostasien! Kambodja och Vietnam är fint, men hoppa Thailand (Mallorca). I vietnam får du inte missa halong bay längst upp i norr och. Hoian mitt i landet längst kusten är "sy upp kläder-mekka". Jättebra och billigt och söt stad. i Kambodja är Killing Fields ett måste (trots att du kommer gå där med tårar rinnandes nedför kinderna).

Ha det fantastiskt!

Kram

Anonym sa...

Jag tror att du kommer få två härliga, roliga och spännande två månader.
Det är du värd och sen tycker jag förstås att det ska bli kul å få höra allt du är med om =)

Turtlan sa...

Oj oj oj så härligt!

Jag var också ute en gång i två månader.
I början kändes det som en evighet men sen på slutet, attans vad tiden gick snabbt! Ilfart!

En helt underbarsupergotur till Dig från mig!

N J U T!

Turtlan

Supergirl sa...

Brinna: Tack för dina tips. Jag har inte riktigt bestämt rutten än, så jag tar gärna emot tips. Jag kommer dock åka igenom Thailand oxå, men undvika de mest turistiga ställena.

Latja: jag tror oxå jag kommer få det riktigt bra, hoppas iaf.
Ska försöka uppdatera bloggen så ofta jag kan så ni får följa mig på resan.

Turtelgirl: Jag känner mig redan stressad över att det är bara är två månader. Förstår inte hur jag skall hinna allt. Nu ångrar jag att jag inte stannar längre när man ändå är iväg. =)