fredag, januari 23, 2009

Undran

Hur ond är man om nekar sin pappa som vän på Fb?

16 kommentarer:

.perpotator sa...

bah. hur ond är man om man försöker adda sin dotter på fejjan undrar jag istället..

anagoesbananas. sa...

Jag skulle aldrig bli vän med min farsgubben (hahaha) på fejsbook, det räcker gott och väl att han finns på min msn ;D Nånstans måste ju gränsen gå för vad ens förälder får läsa och rota i.. Inte för att facebook är speciellt privat meeen du vet vad jag menar :)

Anonym sa...

Man är väl fullkomligt normal??!! Aaaa vilken skräck att ha föräldrarna på Facebook...

Anonym sa...

not ond at all. smart.
/ latfröken framtid

Anonym sa...

Det går faktiskt att acceptera någon som vän och då blockera från att läsa kommentarer, titta på foton osv, det verkar den bästa lösningen. Om inte du gjorde det för att straffa honom för det sista bråket :-P

Miss Baglady sa...

Jätteond. :)

Men jag lägger ju till de flesta som frågar för jag tror (hoppas) att alla som addar mig har positiva minnen av mig, att jag betyder nåt för dem, att jag har satt spår i deras liv. Och då förtjänar de per se att få vara mina vänner..

Susanne och Pebbels sa...

Håller med .perpotator... :)

Fröken Svensson sa...

Håller också med .perpotator ;)

E sa...

Ganska ond. Så länge det inte är en far man har sagt upp kontakten med eller nått...

Hossan sa...

Klart att man inte kan adda sin farsa hur knäppt vore det! Knäppt av honom att bara försöka = ännu ett sätt att försöka hålla kontroll över dig.

Anonym sa...

Men ärligt talat så tror jag nog att ni har fått ett hårt slag i huvudet. Jag är vän med min mor på FB och ärligt talat så känns det lite som det bryr. Om du gör någon som du inte kan stå för som hamnar på FB så har du nog lite större problem än att din far ser en bild på det. Nämligen att du gör saker du inte kan stå för. För övrigt så tror jag att han mest addar dig för att han är ny på stället och inte för att han vill kontrollera dig som någon sa.

.perpotator sa...

pft! om man är "vän" med sina föräldrar på facebook då är det fan dags att klippa navelsträngen omgående.

Anonym sa...

Jag håller med Fredrik… Det beror naturligtvis på förhållanden som man har med sina föräldrar, men i mitt fall fotona som jag publicerar på FB är samma foton som jag visar dem hemma, och vad jag skriver där är precis vad jag säger när vi pratar, så det skulle vara ingen skillnad om de kunde läsa det.

Anonym sa...

Vilka teorier, kontrollbehov... eh... jag har mina syskon addade, det borde isf vara lika konstigt :P

Supergirl sa...

Det handlar egentligen inte om att jag har något att dölja, så hemlig är inte min sida. Det handlar väl mest om att jag inte riktigt vill att pappa ska veta och se allt som finns där. En del bilder eller wall inlägg som jag kanske inte vill att PAPPA ska se. Jag skulle inte lägga till min chef heller, eller en del kollegor. Det är en sida för mina vänner.

Sen kan man ju undrar vad en 68-årig farbror har på fb att göra =)

Max sa...

Jag har iofs min mor som vän på FB, men det beror mest på att jag vet att hon inte är inloggad där mer än typ 1 gång i månaden...