måndag, januari 19, 2009

Låtkrig

När jag kommer hem ser jag att han skickat den här:




You are my everything
My head and my heart mind my wing

I could give all again

I'm never sure

of anyything

with you


The jokes the laughs the teardrops too

The games the fun the travels too

Yes I won't do them all with you

All good things now come from you


I hope you feel the way I do

I hope you give yourself up too

I'm damned to feel the way I do

What have I done
to fall so hard

for you


You are my everything

My head and my heart mind my wing

The past the present tomorrow too

I'll spend my final day

with you


I hope you feel the way I do

I hope you give yourself up too
I'm damned to feel the way I do
What have I done
to fall so hard
for you

I hope you feel the way I do
I hope you give yourself up too

I'm damned to feel the way I do

What have I done

to fall so hard

for you


Jag svarar med tre bokstäver t.k.k

/ Superflickan som försöker ha ett hjärta av sten men ändå känner ett sting av dåligt samvete

17 kommentarer:

Turtlan sa...

Undran från mig ...vad betyder då t.k.k?
Ngt man självklart ska veta eller är det förlåtet inte veta det om man är född på 60 talet...? ;-))

Turtlan

Supergirl sa...

Turtelgirl: Det är inte många som vet. Det är en låt med fläskkvartetten som Thåström sjunger. Fick den av bästa tjejen för att lyssna på förra veckan så visste inte heller.
Hittade den tyvärr inte på youtube och vet inte hur man lägger upp låtar på annat sätt.

Turtlan sa...

Oki....då är jag inte helt borta då *L*

Är det den låten där han sjunger "Fan fan det kunde ha varit vi...." ?
Den låten är stark och gripande!

Gonatt på sig!

Supergirl sa...

Turtelgirl: Den låten skulle jag väl aldrig skicka till honom heller =)

Det här är den där han sjunger:
"Varje gång du öppnar käften är det som att se en dålig film man sett förut. Varje gång får den filmen bara, sämre och sämre slut.
Man undrar hur du orkar, man undrar hur det kunde bli så här.
Inget är på riktigt!" Bla, ingen kärlekssång direkt.

Turtlan sa...

Oj då....jag har nog missat nåt i den låten jag... pinsamt....bara hört refrängen.

Kvällstrött nu säger vi.

Natti

Anonym sa...

Ha inte dåligt samvete, det leder ingenstans. Njut istället av låten för den är fantastisk. Och du vet, när du kommer tillbaka från din resa är allt annorlunda :)

Supergirl sa...

Turtelgirl: haha ingen fara. Det är väl bra om jag kan bidra med ny kunskap.

Eli: Den är helt underbar. Och jag är löjligt smickrad över att han tillägnade den låten till mig. Shit vad lättflörtad men är när man är utsvulten på romantik. Varför kommer den sidan fram när det är försent!?

well ska inte ha dåligt samvete. Jag står för varje ord i låten jag "skickade"

Anonym sa...

Jättegulligt jue....

Alltså, nu kanske jag går emot strömmen, men det struntar jag i. =)

Alla kan göra misstag, och livet handlar mycket om att glömma och förlåta, annars äts man upp inifrån av bitterhet och hat.

Och javisst, lite sentimental blir jag allt på nattkröken.... ;)

Är det bara jag som trots allt tycker Norrland är värd en andra chans?

Kram

Supergirl sa...

Happy cat: Jag vet inte. Vi får väl se om någon säger emot dig. =)

Men lite mer än så får man faktiskt kämpa. Det är otrohet vi talar om, inte att han glömt att ringa.

Även om jag hypotetiskt tar tbx honom, hur ska jag kunna lita på honom igen?

Anonym sa...

oh, det är som den är skrivit om någon jag känner väldigt väl.

Anonym sa...

Som sagt, om han är den "rätte" vilket du kanske inte nu tycker så handlar det om att glömma och gå vidare. Händer det igen ska han dock kastreras!!!
Hur många killar hade överhuvudtaget erkänt? Hade ju varit busenkelt (om han varit en dålig kille) att ljuga.

Meeeen, snart ska du resa och kanske träffar Mr. Right! Hoppas det!

Kram

Fröken Svensson sa...

Å vad jobbigt! Alltid lättare då de lämnar en på nåt sätt, så slipper man välja hur man ska göra. Eller? Hmm... äh, var singel och njut som jag ska försöka haha. Kram

Anonym sa...

Jag håller med HappyCat. Påstår verkligen inte att det var ditt fel att han var otrogen, hade du dock agerat annorlunda hade han inte varit det. Fortfarande jävligt dumt av honom men jag tycker det är tillräckligt för att ge honom en andra chans om du verkligen tycker om karln.

Han verkar vara en bra kille ändå.

Susanne och Pebbels sa...

Tycker inte att du ska ha dåligt samvete, men känn efter om du gör rätt.... bara så att du är säker menar jag. han har varit en skit, yes... men allt är inte så enkelt alltid.

Kram!

Anonym sa...

INGA andra chansen åt den där tönten. NYTT år, NYA chanser, NYA män. Visst??

Hon sa...

Livet är för kort för att gå omkring och vara bitter hela tiden. Jag förlåter alla som bevisar att dom är värda det, jag tycker du ska strunta i allt det här nu, och när du kommer hem ska du börja om.

När åker du förresten?

Supergirl sa...

punaniii: Dig själv eller? =)

Happycat: Jag lämnade ju inte så mkt val åt honom, hade ju redan kommit på honom. Tror man känner på sig sånt oftast.

Nej det känns inte som han är den rätte och även om det var så. Hur är det meningen att jag ska lita på honom igen?? Det kommer inte gå. Jag kommer ju undra hela tiden och jag vill inte vara sån.

Jag tror inte jag kommer träffa någon på resan, men kul ska jag ha iaf =)

Fröken Svensson: Jag har redan bestämt mig, så mig bekommer det egentligen inte hur mkt han hör av sig. Skillnaden kanske blir att vi någon gång i framtiden kan vara vänner. Det underlättas väl av att han verkar ångra sig bittert.

Njuta av att vara singel har jag aldrig haft några problem med =)

Caesar: Jo, jag vet att jag har en del i det. Och jag förstår att det var jobbigt för honom att hänga med i svängarna. Det kan jag erkänna.
Men faktum kvarstår att det han gjort visar på en bristande självkontroll som gör det svårt för mig att känna förtroende för honom i längden.

Jag kan sträcka mig till att bli vänner.

Dat: Det är aldrig enkelt. Men jag behöver lixom mer än en låt. släng på ett mail som visar riktig ånger så kanske men som sagt ett brutet förtroende är svåra saker är svåra saker.

Igbf: Det kan du hoppa upp och sätta dig på!! =)

Hon: När är man värd att förlåtas?
Jag tror inte jag är bitter och jag har nästan förlåtit honom, men det betyder inte att jag vill ha tbx honom. Hurra för nystarter där alla är vänner med alla.

Åker om mindre än en vecka.