måndag, januari 19, 2009

Cirkeln sluten?

Idag är en jobbig dag.
En dag fylld med massa konstiga känslor som saknad och hat.

Men mest återblickar.
När Daniel kom och strök mitt hår och sa att jag var finast
När han sa allt det där som sakta lindrade smärtan jag kände innan.
Och jag var egoistisk för jag ville bara ha bekräftelsen, uppvaktningen och kärleken.
Jag var egoistisk men också ärlig.
Jag sa som det var, har ingen kärlek att ge.
Och när han sa att det inte gjorde något, trodde jag honom.

Och jag gav så mkt jag kunde. Gjorde så gott jag kunde.
Hela tiden livrädd för att såra.
För har man varit den som blivit sårad vill man aldrig, aldrig någonsin utsätta någon annan för det. Jag trodde han förstod att det var därför jag stötte bort honom, det gjorde han inte.
Så han hittade bekräftelsen hos någon annan, som i sin tur använde honom för att få egen bekräftelse. Någon som tillhörde någon annan.

Så jag sitter här och försöker sammanfatta det som varit, försöker lära mig av mina misstag.
Jag ser dem tydligt. Mitt misstag var att jag var rädd, att jag inte vågade satsa.
Jag satsade inte fullt ut, för jag var rädd att såra och rädd för att bli sårad.

Ler lite åt ironin att mitt förhållande med Mr Dryg tog slut för att jag satsade för mkt och förhållandet efteråt tar slut för att jag satsar för lite.
Men det handlar inte bara om mig.
Mr Dryg var där jag var med Daniel. Livrädd för att såra mig och jag ivrig med att visa att jag inte var som de hade han träffat innan, precis som Daniel var med mig.
Men nu förstår jag hur Mr Dryg kände sig, nu förstår jag så mkt jag inte förstod då.
Som pusselbitar som faller på plats. Och när jag trycker bort alla samtal för att jag inte orkar prata med någon, vill jag ändå ringa upp Mr Dryg och säga nu förstår jag exakt vad du pratade om, när du pratade om det här
Jag tyckte du var en idiot som slutat tro, som var så rädd och nu tycker jag att du är den klokaste jag känner.
Fast ändå sorgligaste. Och nu är jag också där.

Fast skillnaden är att jag verkligen ska försöka mig ta mig upp er det här.
Jag vägrar ge upp, sluta tro.
Jag tänker inte låta de som svikit mig vinna.
Jag ger mig inte så lätt
så låt mig krocka igen
Just bring it on
Jag ligger här i soffan så länge med täcket över huvudet.

20 kommentarer:

Mr C sa...

You live, you learn.
Men det var sista klokskapen från min sida. Man önskar bara att man var klok INNAN saker och ting hände. Erfarenheten är ju liksom med användbar då, innan man skaffat sig den.

Anonym sa...

Fan vad bra du är. Bring it on bara!

Supergirl sa...

Mr C: Ja, men frågan är ju ändå om jag blivit så mkt klokare.
Det enda jag lärt mig väl är att hålla mig borta från trasiga människor, men var hittar man dem?

Supergirl sa...

Igbf: Haha jag låtsas bra iaf.
Men vi ska inte låta oss knäckas. De som sårat oss ska inte vinna!!!

Mr C sa...

Vi är alla trasiga och rädda, du får svårt om du vill hitta någon är är helt hel. Det gäller att hitta dem som vill utmana sina rädslor tillsammans med dig och dina rädslor. Det gäller att hitta den som vågar utveckla sin självkänsla tillsammans med någon annan. Och för att göra det så måste man först insett att man är rädd och hur man agerar och reagerar när intimiteten knackar på.
DET var sista klokskapen. För idag.

Supergirl sa...

Mr C: Det var en riktigt klokskap!
För att hitta någon som inte är trasig och rädd är nog omöjligt, om man ska träffa någon som inte levt isolerad och instängd.
Jag är iaf öppen med vad jag är och jag är beredd att jobba med det, så får vi väl se om jag hittar någon som inte vill ge upp oxå och fortfarande har hoppet kvar.

Mr C sa...

Klart du är. Du är ju Supergirl.

Anonym sa...

Nej nej inte ska du ligga i soffan under något täcke inte... du ska ut och resa och se världen! Du kommer att ha två underbara månader där du hela tiden bli övertygad om att din tid kommer.

Jag är inte helt överens med dig när det gäller Dryg eller Norrland men jag var inte där. Och vad gör det när allt kommer omkring för jag VET att du är en bra människa och bra människor förtjänar inte att ha ont.

Så mycket har jag lärt mig under mina numera 34 år på denna planet.

Supergirl sa...

Mr C: Just det, glömmer bort det ibland =)

Fredrik: Klart jag kommer ha. Vem kommer tänka på brustna hjärtan eller töntar som inte förtjänar det när man reser runt på paradisöar bla =)

Jag hör gärna dina teorier. Kan vara nyttigt med något annat perspektiv. Jag kan lätt vara "hemmablind"

Du är snäll. Jag råkar veta att du är en bra människa oxå!

har du fyllt år?

Anonym sa...

Sí, det är vad egodag betyder... =)

Jag tror inte vi behöver gå in på mina teorier, du vet vad jag anser i saker och ting rätt bra redan nu. Vi har diskuterat dem förut...

Supergirl sa...

Fredrik: Ja, jag såg det nu. Inte varit inne på din blogg idag.
Jättegrattis!

Nej vi behöver inte gå in på det. Jag försöker bara få sällskap i natten ;)

Men ska väl sova istället =)

Anonym sa...

Nu fick du visst mitt allt... =P

Supergirl sa...

Japp verkar inte bättre.

Jag är ond som håller dig vaken på natten så här.

Nu sover vi =)

Kram söta Fredrik!

Fröken Svensson sa...

Man får se det positiva i allt skit som händer, man lär sig nåt nytt, blir klokare :)
Jag tror att allt händer av en mening. Upp och hoppa nu! :)
Kram!

Max sa...

Ett av problemen med känslor är nog att man hänger upp sig på att de ska vara besvarade.

Jag provade en gång att säga ungefär "Jag älskar dig, och det finns ingenting du kan göra åt den saken" till en flicka.

Jag måste erkänna att det oerhört egoistiska i att ta sig rätten att uttrycka sina känslor utan att bry sig om om de var besvarade eller inte var befriande. :-P

Hon sa...

Du är så jävla bra, vet du det?

Supergirl sa...

Fröken Svensson: Jag tycker iaf att man är skyldig att försöka, se det positiva och lära sig.

En del läxor är dock inte alltid lätta att lära och en del läxor är onödigt smärtsamma.

Max: Det gör man nog för att besvarade känslor är det häftigaste som finns.

Men problemet är, som jag skrivit om någon gång tror jag att om någon säger att de älskar en så blir det som man har ett ansvar mot den personen, och om inte de känslorna är besvarade kan det nästan bli en börda för att det kan kännas som man måste akta sig för att såra. Kanske?

Men å andra sidan tycker jag ändå man ska säga. Om någon går runt och är kär i en så vill man ju ändå veta.

Hon: Är jag? =)
Vi är alla bra! =)

Kram

Susanne och Pebbels sa...

Ibland behöver man få ligga under ett täcke och fundera eller bara tycka synd om sig själv...
Gör det en stund och när du känner dig redo slänger du av dig täcket och hoppar upp! Vi bloggisar finns ju alltid här och lyssnar, och vi kan ju till och med följa med under täcket, om du har en laptop vill säga ;)

Kram kram och till!

Supergirl sa...

Dark and twizted: Man måste ta sig tid för eftertanke så gott man hinner.
Och i söndags fick ni följa med under täcket =)

Supergirl sa...

Dark and twizted: Man måste ta sig tid för eftertanke så gott man hinner.
Och i söndags fick ni följa med under täcket =)