måndag, januari 26, 2009

Resfeber!

Just nu är allt kaos, och skulle jag skulle jag lätt hyra in en personlig assistent som fick styra upp mitt liv. Små fix som behöver fixas inför resan och trots mina listor glömmer jag ändå. Måste komma ihåg att kolla försäkringen imorgon.

Nu har jag hunnit säga hej då till de flesta. Igår hade jag hej då mottagning och blev glatt överaskad över hur många som faktiskt dök upp. Det var fullt med folk hela kvällen. Och en kväll i goda vänners lag gjorde riktigt gott.
Det gör mig dock ledsen att två av de jag räknade som nära vänner inte uttryckt någon önska eller ens försökt att träffa mig för att säga hej då.
Mr Dryg har däremot tagit ledigt imorgon för att få en chans att säga hej då.
Man måste älska ironin. Nära vänner nej, Ex ja.

Annars har resfebern brutit ut ordentligt och nervositeten blir bara värre och värre. Jag skyller den helt på folk som kommer med varningar och förmaningar och det faktum att folk kramar om mig som att det var sista gången de såg mig =)

Och sist men inte minst började min vikarie i fredags. En ung tjej med mkt driv i sig som tror att det här vikariatet kommer vara en port till himmelen. Jag är avundsjuk på hennes glöd när jag samtidigt är helt slutkörd.
Att ha någon som tar över min plats på jobbet utlöste en ordentlig identitetskris för mig. Jag måste lova mig själv att sluta jobba så mkt när jag kommer tbx. Jag är mitt jobb, det är det viktigaste i mitt liv - och jag är utbytbar.
För medan jobbet är mitt liv är jag bara en anställd.
Ångesten den insikten gav mig visste inga gränser.
Men jag tror insikten är viktig även om den är smärtsam.

7 kommentarer:

Anonym sa...

hur länge ska du vara borta/var?

Anonym sa...

Insikten är viktig, och resan kommer göra dig så jävla gott tror jag. Förstår kaoset, men snart sitter du på ett plan och då kan du inget fixa utan bara softa, se på film och äta jordnötter. Pass, visakort, visum om du behöver och kolla försäkringen. Resten kan du alltid ordna på plats.

Kram

Anonym sa...

Varningar hitt och varningar dit.
Lite sunt förnuft brukar man komma långt med så oroa dig inte så mycket utan njut av resan.

/Nova

Anonym sa...

Det är farligt att vara sitt jobb. Var dig själv istället och jobba för att kunna leva - inte tvärtom. Klyschor, visst, men likväl så stämmer de.

Ha en grym resa nu babe :)

Max sa...

Ha en oförskämt rolig resa :-)

Supergirl sa...

punaniii: Resa runt i asien i nästan två månader.

It's gonna be fine 2009: Jag hoppas du har rätt. Försäkringen är fixad nu oxå, bara det sista kvar att packa.

Nova: Jo, allt löser sig ju alltid.

Caesar: Jo, jag vet, men jag vet inte riktigt hur jag bara är mig själv utan att vara jobbet. Ska träna på det. Jag har som regel att aldrig fråga nya människor jag träffar vad de jobbar med. De är en del av min avvänjningsprocess.

Tack darling!

Max: Tack sötnos!

Anonym sa...

Snacka om att du verkar ta hela världen på dina axlar.
Ta det lungt du är bara en atom i detta universum och jag lovar att jorden snurrar vidare.
Så koppla nu av och njut av din semester, men Sverige håller andan tills du har kommit hem;)