onsdag, maj 14, 2008

Om ni undrar...

...var jag håller hus, så håller jag på att jobba häcken av mig. Det var nära att det blev nattbuss hem från jobbet idag, hur sjukt är inte det? Det här inte bra, det tar bort all min livsglädje.

Imorgon ska jag iväg på konferens, som jag är ansvarig för. Det kommer en miljon männsikor och alla beter sig som snorrungar utan den minsta förmåga att tänka själva, eller läsa instruktioner, varför skulle man när man kan ringa och fråga mig istället. Vad ska jag ha med mig? Hur kommer jag dit? och andra fullkomligt idiotiska frågor som jag skickat ut en miljard mail om. Jag känner mig som en dagisfröken. Förutom att leka barnvakt åt 50 vuxna i dagarna två ska jag på något magiskt sätt hinna med en deadline, på en viktig arbetsuppgift som ska lämnas in till chefens chef. Han är milt uttryckt en Hitler. Han är känd på företaget för att ha fått folk att börja grina. Jag vill inte tänka på samtalet jag kommer få från honom imorgon bitti när han inser att jag inte lämnat in det jag skulle idag. Man skulle kunna säga att jag är lite stressad. Men well jag kanske får sparken snart alternativ sätter mig och dreglar i ett hörn av utmattning. Så nu vet ni var jag håller hus, ifall ni undrat.

5 kommentarer:

.perpotator sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
.perpotator sa...

kom på middag i förorten efter det.
det blir vin och italian food.
jag har grappa också ;)

/jätteoblyg

Citykillen sa...

Om du får sparken kan du få jobb som säljare hos mig gumman. Det är lugnt.

Vi löser det här...

Turtlan sa...

Jobba lagom tänker jag!
låter för mycket men hoppas Du mitt upp i allt inte mår dåligt av allt för mycket jobb?

...sen finns det ju ett nytt jobb hos citykillen ifall att det skiter sig hos chefen *L*

Supergirl sa...

.perpotator: Åh vad gulligt av dig! Gör jag gärna men jag åker inte hem till okända män bara så där, men en drink någon dag, kanske? =)

CK: Du är världens underbaraste!! Har än så länge kvar mitt jobb dock, fast att jobba för dig låter ifs roligare =)

Turtelgirl: Jag måste ju göra det som ingår i mina arbetsuppgifter, men jag ska verkligen ta tag i det här med att lära mig säga nej.

Ja, ck är guld!