torsdag, maj 15, 2008

Deg i huvudet

Hemma från Konferensen.
Att åka bort med gifta småbarnsföräldrar är mer än vad jag klarar av. De festar som om det inte finns någon morgondag och för dem gör det kanske inte det. Men jag som barnlös singeltjej klarar inte av det. Inte när jag vet att jag skall upp tidigt nästa dag. Men som värdinna/dagisfröken har jag fått hålla god min och trots tappra försök att få pojkarna i säng som mest bemöttes med "fan vad du är tråkig!" kommentarer. Gett upp och druckit ett glas vin, blivit full som ett as. Stupat i säng.
Jobbat hela dagen idag. Har sovit ca 8h på två dygn.
Hjärnan fungerar inte riktigt som den ska och tydligen blir man full på två glas vin då.

Men jag har fått mkt gjort. Jag vill aldrig sitta på kontoret mer och jobba. Nej, ge mig ett hotell med unga damer som passar upp på mig och servar med kaffe och städar upp efter mig så min hjärna kan koncentrera sig på enbart jobbet. Jag undrar om det går att få min chef att låta mig spendera några dagar per månad på ett hotell ute i skogen. Seriöst så tror jag att alla skulle vinna på det, framförallt jag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Varför inte fråga honom? :)

Anonym sa...

Jag säger som dieter. Inget är omöjligt. Det gäller bara att lägga fram förslaget på rätt sätt =)

Turtlan sa...

Säkert bara en förhandlingsfråga.

Fråga, Du kan ju inte få mer än ettt Nej. Å får Du ett nej så kan Du säkert överklaga!

Anonym sa...

Lite dålig uppdatering här nuförtiden... :P

Supergirl sa...

Helt sant, jag får väl fråga honom =)

Dieter: Förlåt, men jag har varit så, så trött. Det kommer ett inlägg snart dock.