onsdag, april 23, 2008

Tandborstar och livsval

Han glömde sin tröja här. Den ligger där på stolen i sovrummet och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den. Som ett livsval, för om jag hänger in den i garderoben så känns det som det kommer göra plats för mer kläder, mer kvarglömda saker. Jag både gillar det och inte på samma gång. Jag tycker om min ensamhet, mitt hem, min borg. Men att dela det lockar ändå... lite. För ibland gör ensamheten ont. Tystnaden som välkomnar när man kommer hem. Det är något visst med Mr söt. Det känns som han är här för att stanna, men riktigt säker kan man aldrig vara. Tänk om jag släpper in och han går. Jag är så upptagen hela veckan säger jag, sant men ändå inte riktigt. Inrutat liv med mina rutiner.

Han försöker inte ändra och han suckar inte så där uppgivet som de brukar göra. Jag väntar säger han. Jag förstår säger han. Jag förklarar att jag ska träffa Mr Snygg för vår videokväll och han vet vem Mr snygg är, men han protesterar inte, anklagar inte. Om det gör dig glad så är det klart du ska träffa honom säger han och jag ringer Mr snygg och säger att jag inte vill ses för att jag inser att det inte alls gör mig speciellt glad.

Han har glömt tandborsten och jag räcker honom en ny, men hindrar mig själv mitt i rörelsen. Förstår du vilket stort steg det här är säger jag lite förskräckt. Kanske det säger han och ler mot mig. Men det här är jätte seriöst fortsätter jag fortfarande med krampaktigt tag om borsten men han bara ler åt mig och pussar mig på kinden. Som att min rädsla är något gulligt. Sen borstar vi tänderna ihop och hans tandborste står kvar där i muggen. Tre tandborstar, två för mycket, eller kanske bara en för mycket. Jag har inte bestämt mig än...

8 kommentarer:

mitt fyrverkeri sa...

Din, snyggs och söts? Fan vad underbart med en tandborts-pyttipanna! Hoppas söt stannar och snygg åker ut. Det är rättså skönt att skura badrummets små vinklar med tandborstar som ska ut ;)

Anonym sa...

Hur gammal är egentligen Mr Söt? Har han mjäöltänderna kvar? ;)

Anonym sa...

Mjäöltänder?? Är det något killar har? Själv hade jag mjölktänder.
Fan vad underbart det är att få märka ord ibland =)
Jag tycker det låter mysigt att borsta tänder ihop och sen se hans tandborste stå där som en påminnelse om att han finns där ute och önskar att få tillbringa mer tid tillsammans.

Citykillen sa...

Latja. Killar har mjäöltänder. De sitter bakom mjälten.

Anonym sa...

Tack citykillen! Nu slipper jag ligga vaken och fundera på det.

Anonym sa...

Det blev en liten förskjutning på tangentbordet där, det är inte så konstigt som det ser ut ;)

Supergirl sa...

Åk med svar på era kommentarer ikväll eller imorgon förre 10. Nu måste jag springa fort som blixten.

Supergirl sa...

Maza: Välkommen hit!

Japp, Exakt de tre tandborstarna står i mitt badrum. Vi får se vem som stannar eller om någon stannar.
Jag har skurat badrummet i några omgångar med avdankade pojkar, nej jag menar tandborstar. =)

Dieter: Han är hela 24 jordsnurr. Möjligt att inta alla tänder kommit fram än faktiskt =)

Latja: Jag tycker det är lite för mkt vardag över att borsta tänderna ihop. Men lite mysigt kanske det är.

Cuttykillen: tänk vad mkt nytt man kan lära sig genom att blogga =)