lördag, april 26, 2008

Paus?

Stressad som ett as, på väg hem från jobbet med händerna fulla med blytunga kassar ringer telefonen. Det är Mr Söt,han frågade igår om vi kunde ses idag och jag förklarade att jag inte skulle hinna inför stora dagen imorgon. Han erbjöd sig då att leka chaufför åt mig bara för att umgås med mig. Så jag antog helt enkelt att det var därför han ringde, men icke då.

Han hade tidigare på dagen varit och träffat sitt ex, på inrådan från mig. Jag gav råd som jag skulle gett till vem som helst att det kanske skulle må bra av att prata ut ordentligt face to face. Han var så tacksam och jag var så klok och vis som hade insisterat på att det skulle träffas. Men nu insåg han att han fortfarande hade känslor kvar för henne, men samtidigt hade starka känslor för även mig. Jaha, vad ska jag svara på det? Välj mig? Aldrig i livet! Så efter lite pratande fram och tbx kom det fram att han tyckte vi skulle ta en paus. Han behövde reda ut vad han kände och tyckte att det var bäst att han fick tid att smälta allt. Jag blev rasande, för han borde ha rett ut allt det där innan han ringde mig och kastade sig vid mina fötter. Sen att han tar upp allt det här dan förre min 30års fest bidrog inte heller till att locka fram min förstående sida. Så för att göra en lång historia kort ville han ta en paus och jag gjorde slut!

Jag tänkte efteråt att jag kanske hade tagit i lite men jag är fortfarande rasande.

..och nu ringer han igen!!

19 kommentarer:

Anonym sa...

Fan Sg jag vet inte vad jag skriva. Jag blir förbannad! De här vändningarna är inte bra för en.

Supergirl sa...

Nej jag vet gumman! Men jag börjar bli van. Det känns som det högre makterna vill att jag ska bli en bitter gammal nucka. Jag har ju svårt att tro på dem som det är. Och nu har han mage att anklaga mig för att inte visat tillräckligt tydligt vad jag känner? Han fick ju fan en tandborste ju =)

Anonym sa...

Vad mer begär han? =)
Ha så himla skoj i kväll och GRATTIS!

Supergirl sa...

Ja, men eller hur?!?

Tack sötaste du!!

Anonym sa...

Lycka till med festen, hoppas det kommer en bloggrapport om den..;-)

Grattis på födelsedagen! (när du nu fyller?)

Supergirl sa...

Anonym: Tack! (fyller snart, när får förbi hemligt =)

Självklart kommer en ingående rapport om festen, jag skulle aldrig vara så grym att jag undanhöll någon slags information från er =)
Men nu har festen inte kommer innehålla det för mig efterlängtade slagsmålet om mig haha!

Turtlan sa...

Tandborstar är definivt en viktig sak i det hela. Jag slängde en blå i vrede i december. Fick nu ge samme person en röd, gul eller grön nu i april. (Han valde den röda) Han fick sen den röda med bifogad info att den blå blev slängd i vrede.... men att jag hoppas den röda blir kvar....

Ja men säger jag om Söt. Ung och velig? Nja säger jag om honom! Mycket nja.

Grattis Grattis också! Stor tårta kommer på cyberposten!

Turtlan

Anonym sa...

Nu vill ju jag inte vara elak, men lite sånt här kanske du får räkna med när du snor/tar över någons kille? Ge honom lite tid, karln har ju uppenbarligen blivit blixtförälskad i dig och han måste få stanna upp och känna att känslorna är äkta, det är bra för er båda.

Sen verkar det inte riktigt på dig som du är kär heller, utan mer glad för att ha någon. Men det är en annan femma.

Nu till trevligare saker. Grattis babe! Hoppas du får en grym kväll och massa roliga presenter. Lite avis är man ju på att inte vara bjuden, men men... ;)

Supergirl sa...

Turtelgirl: Tack för den, inte bara jag som är löjlig som tycker det är iaf ett tecken på att man vill inledda något. Det tog Mr snygg nästan ett halvår att få någon.

Har du uppdaterat din blogg nu? nyfiken som bara den på hur det går med Mr M.

Tack för tårtan, den ser jättegod ut =)

Dieter:
Jag bad honom inte göra slut med någon för min skull. Jag är absolut inte ute efter att förstöra någons förhållande.
Nej, jag är inte riktigt kärå andra sidan kan man kanske inte begära det efter en vecka? Det handlar inte om att jag vill ha någon, jag klarar mig jättebra själv, och jag har ju haft Mr snygg (vad det nu var att ha)Men jag kände väl att jag kanske skulle ge det en chans, det borde väl man göra om någon har så starka känslor för en?

Men älsklingen klart du är bjuden, alla som vill får komma, hemma hos mig kl 18 =)

Anonym sa...

babe, jag vet att du inte bad honom, jag menade inte att du hade någon skuld i det hela. Förlåt om det uppfattades så. Jag menade bara att han de facto lämnade sin tjej för dig och är han en någorlunda seriös kille så var det inte lätt för honom. Ge honom lite tid, det behöver han.

Klart man får ge saker en chans :) Jag håller på dig babe.

Jag ska till min mamma på middag idag. Måste hälsa på henne ibland när man är ensambarn vet du... Sen vet jag fortf inte vart du bor så det blir svårt att hitta dit till efterfesten...

Anonym sa...

ojoj.. toppar och dalar må jag säga. grattis iaf och hoppas din fest blir kanoners!!

Varför vara perfekt.. sa...

Vad tråkigt gumman! Men hoppas att allt ordnar sig. Vem vet, han kanske är din superman i alla fall. =) Ha en underbar fest i kväll!! Tänk inte på Mr Söt för fem öre, utan ha så roligt du bara kan! En stor bamsekram !!

Supergirl sa...

Dieter:
Nej förstod att du inte menade så, jag ville bara vara övertydlig.Jag förstår oxå att han behöver tid men jag vet inte. Verken hinner eller orkar tänka på det nu.

Det är bra du hälsar på mamman, det kommer fler fester, lovar!

Anonym: Ja här går det undan, det gäller att hänga med =) Tack så mkt jag lovar att göra allt i min makt för att göra festen till den bästa.

Linda: Ja, vem vet, folk har en tendens att återkomma iaf har jag märkt.

Ikväll ska jag bara ha kul, inga pojkar eller sånt trams ska förstöra det =)

Anonym sa...

Men alltså, var ni tillsammans? Det har inte verkat vara riktigt så allvarligt enligt dig... att ni var ett par?

Mvh Emma.

Anonym sa...

Men vad farao!!!!
Klart som 17 han skulle tänkt på detta innan!!! Vad arg jag blir!

Anonym sa...

STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!

Hoppas festen var lyckad och att det kom någon annan som inte bara uppvaktade dig utan även lyckades väcka din kärlek ;-)

Mr SÖT, låter söt i all ära men jag tror inte att det är HAN - mannen i ditt liv.

Mr Snygg - nej inte han heller. Vill han inte ha sex så här i "början" så lär inte DEn delen av förhållandet bli bättre - han blir utmärkt att ha som enbart vän.

Leta vidare - eller låt dig bli uppletad :-)

Med önskning och förhoppning om att ditt nya år kommer bli ett år fyllt med kärlek, vänskap och glada upptåg

Kram från Hossan
(som ska på 80årskalas idag)

Anonym sa...

Som alla andra säger: skit i Mr Söt och satsa på en mognare karl istället. Typ en 29-åring ;) Hoppas festen var kul!

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen och hoppas
det blev en lyckad fest.

/Nova

Supergirl sa...

Emma: Ja, när är man tillsammans egentligen, det blir ju lite absurt att prata om det efter en vecka, men jag tror nog att man kan säga att vi var tillsammans. Jag var beredd att ge det en chans men nu är jag inte lika säker längre.

Liza: Han är ung och oerfaren, det är väl en ursäkt till viss del.

Hossan: Tack söta du!
haha nej ingen sån gäst även om Mr knäskak var med, men det var helt harmlöst.

Nej, jag börjar känna mig mer och mer säker på att inte Mr söt inte är rätt och jag tror nog att jag och Mr snygg kommer vara vänner, det är väl egentligen det vi varit den senaste tiden egentligen så inget behöver ändras.

Jag lutar åt paus i letandet, men det brukar ju gå så där =)

Kramar tbx!

Dieter: Ja, jag lutar åt det. Vi får se vad som händer =)

Nova: Tack gumman! Jo festen vart jätte lyckad