måndag, april 28, 2008

Inga skandaler

Det finns två tillfällen då det suger hästballe att vara singel, när man är sjuk och på högtider så som just födelsedagar. Det är då jag känner mig som ensamt.
Att vakna till en tom lägenhet, en kall säng, ingen där.

Vänner har jag men de går hem och man lämnas kvar att vakna själv med sin egen ångest i ett hav av ölburkar, vinflaskor och rester av vad som var en mycket lyckad fest.

Jag vaknar dock av att Mr snygg som första vän ringer och grattar mig. Men känslan av att vara övergiven finns ändå kvar. Jag vill ligga kvar i sängen och bli kramad. Men ingen ligger där så det är bara att kliva upp. Mr 48 är nr två att ringa och gratta och jag finner det lite små roligt att pojkarna hinner förre vännerna och familjen. Mr 48 frågar vad jag har för planer och säger att jag ska väl iaf börja med frukost och han tycker det är skandal. Födelsedagsbarn ska inte anstränga sig. Jag kommer över och ger dig frukost på sängen. Jag tittar runt i lägenheten och inser att det inte är någon bra idé, så jag åker hem till honom istället. Där jag snabbt blir nerbäddad i sängen och får en skål med flingor i handen. Sen ligger vi skeden länge och leker nykära och jag tänker att det här är precis det jag behöver. Det gör inget alls att det är på låtsas, för vi vet båda om det.

När jag är mätt på närhet lämnar jag honom att fortsätta med sin dag som han pausat för min skull. Jag vandrar planlöst omkring i staden och väntar på att en vän ska ringa upp. Hamnar på trappan på plattan och jag skrattar lite åt mig själv där jag sitter bland punkarungdomarna och knarkarna med de hemska indianerna i bakgrunden som ger mig huvudvärk. Ska man leka misär ska man göra det ordentligt roar jag mig själv med att tänka. vännen är för bakis så jag reser mig och går på utställning och tänker att det är vuxet att roa sig själv. Ensamhets känslan kommer gnagande tbx och jag funderar på om jag ska åka tbx till Mr 48 igen. Men Rödluvan dök upp som en räddande ängel och jag tänkte att utan vänner hade jag kanske suttit där på trappan vid plattan fortfarande.

Men festen igår var som sagt mkt lyckad, tyvärr inga skandaler att rapportera =)

7 kommentarer:

Anonym sa...

För oss nya läsare... kort vem är Mr 48 och HUR GÖR du människa för att ha så många män runt dig? Var hittar du dem?

I övrigt hade jag kunnat skriva varje ord i ditt senaste inlägg. Yepp, så sant. Suger vakna ensam. Härligt ha vänner som ringer till slut, men minutrena man sitter på plattan och väntar - ofta bakis (been there) är rätt sugiga.

Anonym sa...

Jag håller helt med föregående talare. Ensam suger.

Supergirl sa...

Kattis: Välkommen hit!! =)

Mr 48 är en kille jag hade ihop det med en väldigt kort period för ett och ett halvt år sedan men som jag hållit kontakten med som vän om man ska ta den mkt korta versionen.

Hur jag hittar pojkarn? Ja du intressant fråga. Jag tror att det är min degmage det inte kan motstå =) Nej men seriöst så rör jag på mig ganska mkt i diverse sociala sammanhang vilket gör att jag ofta träffar nya människor, kan va det. Kanske ska knåpa ihop ett inlägg om det om intresse finns?

Utan vänner hade jag nog gift mig med första bästa. Oftast är det inga problem med att vara ensam, men ibland är det riktigt piss

Dieter: Jag håller oxå med ensam suger!

Turtlan sa...

Instämmer, vakna själv på sin födelsedag borde inte vara tillåtet!

Mr 48. är han född 48 eller 48 år *L* eller skostorlek 48 eller ....?

Supergirl sa...

turtelgirl: Nej det borde ingen behöver göra.

Hm han heter det för att vi typ träffades intensivt i 48h för länge sedan

Anonym sa...

Jag tycker det är dåligt med nya inlägg här... men å andra sidan slår ju kvantitet kvalitet så jag ska nog hålla käft haha.

Supergirl sa...

Dieter: jag är trött och saknar inspiration. Förslag på ämnen? =)

Du ska aldrig hålla käften, jag gillar inte tysta människor haha