söndag, januari 20, 2008

Status okänd

Jag vet inte riktigt vad som händer i mitt liv. Mr Snygg verkar bli allt mer och mer seriös med oss. I veckan ville han komma och hälsa på jag svarade att min syster var här men han ville komma över iaf. I och med det blev han den första kille som indirekt blivit presenterad som pojkvän för någon familjemedlem. Han var nervös som ett as innan han klev innanför dörren. Klotröd i ansiktet upprepade han för sig själv "vad gör jag här?" Jag visste inte riktigt om det var för att det kändes för seriöst att träffa min familj eller att han var nervös. Själva mötet gick bra och efteråt pratade han om oss i vi termer och refererade till oss som ett mycket mer harmoniskt och samspelt par än min syster och svåger.

Frågan är om jag kanske är flickvän utan att riktigt veta om det? =)

4 kommentarer:

Turtlan sa...

Hmmm... ja det är detta med att säga "vi".
Jag hade svårt för det i höstas lätt skrockfull som jag är men gjorde det av & till. Vissa tillfällen passade det in bra men vi något tillfälle blev det fel märkte jag. Men det är ju så himla gott få säga det!

Kan inte låta bli tänka / undra om Du vill att det ska vara ett vi....? Jag håller ju på att det ska bli så...eller?

Turtlan

Suntui sa...

Om du agerar som singel men att det sen visar sig att du numer lyder under epitetet flickvän så är det bara att hävda att du handlat i god tro uti fall att du skulle bli upptäckt:)

Fullt ös medvetslös är mottot.
//Din försvarsadvokat Suntui

Anonym sa...

Enda gången du behöver ogilla ordet Vi är om du inte vill va Vi med honom. Hoppas du vill det =)

Supergirl sa...

Turtelgirl:Jag känner mig lite osäker. Jag tycker fortfarande vi är i lära känna varandra stadiet och vi har tagit det väldigt lugnt vilket är jätte skönt, men känslorna finns inte riktigt där för mig, kanske senare.

Sunuti:Exakt jag agerar i god tro =) Vi har inte fastställt något till 100 än så jag ser mig som singel, kanske inget jag skulle säga högt så han hörde men ändå.

Det känns tryggt att ha dig på min sida =)

Latja: Du har så rätt. Jag tänker inte ta ställning förrän frågan kommer upp nu tutar jag och kör bara så får vi se vad som händer.