måndag, januari 07, 2008

Förtrollningen bruten

Vad det än var för hjärnspöke som drabbade mig ang Mr knäskak så är det borta.

Genom singellivets glada dagar har jag lärt mig en lärdom som jag följer och tror på till 110% Om någon är intresserad så ser han till att visa det. Man kan ha överseende och hitta på ursäkter hur mkt man vill men faktum är ändå om någon tycker om en så gör han något för att du ska fatta det, hur blyg, upptagen, eller vad det än må vara han än är. Det är en bra grundregel att ha. Killar är inte så mkt mer olika oss. Jag har under mina mest stressiga perioder tom skickat sms medan jag suttit på toa bara för att höra av mig.

Så fast att jag inners inne visste att Mr knäskaks intresse av mig var ganska svalt kände jag ändå att jag vill ge honom en sista chans. Skulle ut med några gemensamma vänner igår kväll och hörde av mig och frågade om han ville följa med. Han svarade att han hade andra planer vilket självklart var fine, tills jag fick veta att de andra planerna bestod i att ligga i soffan och kolla på tv. Fine för mig, det är hans förlust och det tror jag faktiskt på. Jag har lärt mig min läxa och jag har ingen som helst lust att ägna energi eller tid åt någon som inte vill ha mig. Jag är dock inte gjord av sten och att säga att det inte högg till lite i bröstet vore ren och skär lögn. Någon slags känslor för honom har jag och som bevis för mig själv upptäckte jag att att det nästan svartnade för ögonen för mig av svartsjuka när en vän berättade att han hade en fling i oktober med en annan tjej. Svartsjuka är en mycket ovanlig känsla för mig men den fanns där. Jag är verkligen aldrig svartsjuk men nu kokade det inom mig.
Jag fruktar den dagen han kommer träffa någon och den nyheten når mig, tror inte jag kommer bli det minsta glad för honom. Men den dagen den sorgen...

Timmarna gick och hela historien börjar kännas okej. När klockan närmar sig midnatt ringer Mr snygg och berättade hur mkt han saknar och längtar efter mig. Jag blir glad, och innesr att jag kanske saknat honom lite jag med när jag hör hans röst. Han frågar om han får träffa mig och jag har ändå tänkt åka hem strax så jag säger att han kan möta upp mig så åker vi hem tillsammans. han kliver upp ur sin soffa åker in till stan i den kalla januari natten och får stå och vänta en bra stund på mig , men är glad iaf. Vi håller handen hela vägen hem, sen kryper vi ner i sängen och han ber mig att hålla om honom att värma honom som han brukar och jag gör som han säger. Han verkar inte ha längtat efter min kropp för han somnar nästan direkt när jag lägger armarna om honom och det har aldrig hänt förut och innan jag själv somnar passerar tanken att han kanske inte tänder på mig längre genom mitt huvud men försvinner snabbt. Vi sover länge, länge. Jag vaknar förre honom och fixar frukost och vi spenderar hela dagen tillsammans jag pysslar lite med mitt och han med sitt. vi tittar på film och jag lutar huvudet mot hans bröst och det känns så skönt att ligga där.

När han går säger han. jag hoppas det här året ger oss många fler dagar som denna, och jag svarar det hoppas jag också.

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Gokväller!

Ja det kan ändra sig snabbt ibland! Det sa väl hur det ligger till när knäskak gjorde det valet.....

Din lärdom stämmer ju så bra! Satt här och tänkte efter när jag läst dina rader. Ja så är det / var det. Är man riktigt intresserad så tar man varje tillfälle i akt för att träffas. Klokt SG, nyttigt för mig få din vinkel på det hela! Tack för det!

Du, Mr Snygg vinner klart i längden tycks det som! Att han somnade så där tycker jag snarare var ett gott tecken, ett tecken på att han ville träffa just DIG... och inte för något annat så där bara.

Ha det gott i storstaden från en slaskig Sola stad :-))

Supergirl sa...

visst stämmer min lärdom, jag har ju stor erfarenhet när det gäller dejting =)

Mr snygg är fin, men inte riktigt klockren men det tar sig. Jag har ingen brådska så vi får se vad det utvecklar sig till.

snart kommer våren och då slipper vi slasket!