måndag, januari 14, 2008

Kryssning!!

Det var inte utan viss skam som jag känna gav att jag skulle på kryssning när jag smet från jobbet i fredags. När jag mötte personalen vid ombordstigningen var känslan den samma. Jag är inte en sån där som ni tror ville jag säga när jag mötte deras blick. Men jag är precis en sån visade det sig. En sån där berusad högljud sak =)

Ett tappert gäng på tre glada singeltjejer, ute efter att festa och ha kul begav vi oss iväg. Och nog festade vi och nog hade vi kul, riktigt kul tom och hångel så att vi blev mer än nöjda blev det för oss alla tre.
Efter uppäten middag beger vi oss till ett av ställena för drink och cig (man får röka inomhus på dessa underbara färjor) Medan vi beställer kommer en kille fram och erbjuder oss att sätta oss vid hans bord. Efter vis tvekan går vi och sätter oss hos honom och hans vänner. Vi vill inte fastna hos några innan vi sett utbudet =) En drink sen går vi kommer vi överens om. Men vi stannar. Innan första drinken är uppdrucken kommer en av killarna in med en bricka med drinkar till oss alla, och så fortsätter det och timmarna går... Jag har hamnat bredvid en rocker kille. Sexig och trevlig vilket är en mycket bra kombination. Men han är för läcker för att titta på mig, tänker jag för mig själv. En stund senare smeker han mig försiktigt på ryggen, och det går en stöt genom hela kroppen som man får när man är intresserad av någon och intresset visar sig besvarat. Vi gnuggar näsor och fingerflörtar och efter några timmar till hånglar vi. De andra tjejerna verkar ha fastnat för varsin kille i samma gäng så vi har blivit kvar. Jag och Mr cool som han kan få heta hänger halva natten. Han vill att jag ska sova hos honom, men jag inser att det inte kommer bli mkt sömn om jag följer med honom till hans hytt så jag tackar nej. Det blir en snabbvisit för lite mer ostört hångel men One night stands har aldrig varit min grej. Hela natten drömmer jag om honom och vaknar förväntansfull och otålig, tidigt. Vill leta upp honom direkt. Fördelen med att vara fast på en båt =)

Vi går upp efter noggrann dusch och sminkning upp för att röka. Vi ser dem sitta ner igång med festandet. Bredvid Mr cool killen sitter en väldigt söt tjej som dessutom verkar trevlig- Jävla skit! Han gör ingen större notis om mig, men vi sätter oss ner med dem iaf. Mina vänner har ju sina span där. Obehagskänslan är enorm och jag funderar om jag bara ska skita i allt och gå därifrån. Tillslut med vis möda tänker jag att hon inte bara ska få honom utan strid så jag flyttar mig och sätter mig bredvid honom. Jag "vann"! För snart sitter vi och fingerflörtar med varandra igen blyga som om gårdagen aldrig ägt rum. Tiden går och jag följer med honom till hans hytt och håller honom sällskap medan han packar. Men mer än hålla handen blir det inte. När det blir dags för mig att gå tbx till min hytt för att packa säger han "vi ses kanske där ute sen" Jag som inte varit på kryssning på 10 år, tänker inte på hur mkt folk som faktiskt ryms i båten och när vi gått av inser jag att vi missat varandra, och inte har vi bytt nr heller. Jag fokuserar på hans kanske och färgas av neg tankar om att han inte alls är intresserad.Varför skulle han annars sagt kanske?! Nerstämd åker jag hem och surar tills jag kommer på den briljanta sidan som kallas Facebook. Loppet är inte kört ännu. Idag la jag till honom som vän och nu har jag skickat ett meddelande, så får vi se vad som händer...
Hans piercade tunga vill jag gärna utforska mera iaf =)

Inga kommentarer: