söndag, juli 29, 2007

Somnade nattbuss nu åka bil

När jag hoppade in i bilen igår, fick jag den briljanta idén att skicka ett sms till en vän för att berätta vad jag just höll på att göra. Som en säkerhets åtgärd ifall jag skulle bli våldtagen och styckad i småbitar. Smset löd enligt följande : "Somnade nattbuss nu åka bil" Inte mitt mest välformulerade sms men testa att smsa i smyg när du samtidigt pratar på i 180. Jag har någon gång hört eller läst att våldsbrottslingar har svårare att begå brott mot folk om de faktiskt inser att man är en livs levande människa med ett eget liv. Så därför fick den stackars farbrodern höra mig berätta detaljer om min kväll och där jag mycket medvetet berättade detaljer om mina vänner och mitt liv. Imponerande hur fort jag kan prata och hur mkt jag kan få in om mitt liv på en bilfärd på ca 10 minuter.

Jag fick ett gott skratt när min vän ringde mig idag och undrade vad jag menat med mitt sms. Frågan är hur bra ledtråd det hade varit ifall det nu hade slutat med att jag försvann spårlöst =)

2 kommentarer:

Suntui sa...

Hahaha! Du är så skön! Blev först allvarligt orolig över dig när jag läste om att du hoppat in i taxin. Men du har ju bevisat att du har god insikt i våldsbrottslingsmentalitet samt så uppvisar du med ditt sms till din kompis att du har en självbevarelsedrift som kan vara bra att ha..

Men trots allt detta är jag skeptisk.

Koffeintabletter i partyväskan låter bättre än pepparspray i ditt fall.
/Suntui, alltid nykter och pigg.

Supergirl sa...

Japp, jag har stenkoll..typ iaf.

En karatetjej som jag behöver ingen pepparspray men koffintabletter skulle jag nog behöva vid fler tillfällen än på nattbussen =)