söndag, juli 22, 2007

Äntligen måndag igen

Jag var på mitt absolut värsta humör när jag lämnade jobbet på tisdagen för att åka ut till Rödluvans landställe. Allt var fel och det kröp i mig av irritation över en mängd olika anledningar. Vilket bara gjorde mig ännu argare för vad har jag egentligen att klaga på? Jag kände en oro för att mitt dåliga humör skulle gå ut över mina vänner som jag skulle tillbringa de närmaste dagarna med. Fast ju längre jag kom från stan desto bättre blev humöret

På väg från stan

När jag kom fram och mötes av glada kramar och en underbar middag så var jag nästa mig själv igen. Det blev mycket välbehövlig vila och stunder av ro. Att börja varje morgon med en simtur, paddla kajak, spela spel och umgås med världens goaste människor i den underbara omgivning som jag fått lyxen att tillbringa veckan i var verkligen balsam för själen. Men ingen ro är för evigt...


Välkomst middag


Visst är det fint?


Åkte ganska motvilligt hem på fredagen när plikten kallade med bla födelsedagskalas på agendan. Hem, lämna väskan och sen iväg igen och precis så har hela helgen varit. Det har helt enkelt varit en allt annat än lugn helg. Det har varit fester och kalas i dagarna tre som innehöll allt fester ska göra plus blodbad och ambulans och en massa annat mindre skoj. Så det är med lite ro jag konstaterar att imorgon är det måndag och jag får gå tbx till jobbet...
typ iaf =)

4 kommentarer:

catnap sa...

Men stumpan, det där lät ju helmysigt! (sorry, har en tendens kalla folk för stumpan ibland, menar inget illa)

Man borde få göra sånt där så himla mycket oftare. Bara ta det lugnt med goa vänner och inte ha en massa måsten.

Varför ser man inte till att oftare få göra sånt som man känner att man verkligen mår bra av?

Det Mörka Hotet sa...

I stort verkar det som du haft en bra helg - härligt!


DMH/Samuel

Turtlan sa...

Den bryggan!!! Ser mer än perfeket ut ligga och sola på eller kanske meta ifrån! Jag tror att naturen och havet alltid har en positiv påverkan på oss människor. Man kan inte mer än bli på bättre humör sitta där på bryggan och höra vågskvalpet. Såna där dagar som Du haft lever man på länge. Bunkrar upp många positiva vibbar på lagret när höstmörkret kommer.

Supergirl sa...

Catnap: För att det är du som kallar mig stumpan så är det okej, annars har jag nog lite svårt för att bli kallad stumpan =)

Det borde nästan vara lag på att alla fick tillbringa några dagar ute i naturen utan måsten och knappt någon täckning på mobilen. Det gör verkligen under för humöret. Alla har väl inte möjligheten ifs och inte alla uppskattar det men ändå.

Jag tror vi är för oego för att göra sånt oftare i kombination med brist på tid. Vilket verkligen är synd.

Samuel: Japp, i det stora hela har jag haft en riktigt bra helg!

Turtelgirl: Den ÄR perfekt att ligga och sola på =)

Ja, utan tvekan är det som att vara i paradiset när man är där eller någon annanstans i naturen. Det är minnen att vårda ömt när vintern kommer brr..