tisdag, juli 03, 2007

Alla går...

Stockholms Johan förälskade sig i en tjej från London. De pendlade till varandra i drygt ett år tills han fick nog, sa upp sig från jobbet och sålde lägenheten. Det har gått jätte bra för honom. Nytt, betydligt mer välbetalt jobb och ny lägenhet där en sambo ingick. Han ringer ganska ofta så det är mest mina fötter som saknar honom, eller inte saknar honom för ingen kunde ta med en ut på promenader som han.

En kväll förra sommaren fick han för sig att vi skulle gå hem till mig, en vandring på 2 mil! Och det hade inte varit några större problem om jag hade haft rätt skor för ändamålet. Nu hade jag högklackat på mig. Vandringen slutade i katastrof, vi skulle gena över en äng, solen hade gått ner och det var ganska mörkt. Jag lyckas trampa rak ner i en stor lerpöl, och foten åkte ner en bra bit! När vi kom fram till civilisationen igen såg det ut som jag varit med om betydligt värre saker än tagit en promenad, med ena skon i handen haltade jag fram och benet täckt i lera. Det är sånt jag saknar nu.

Idag pratade jag med Hetro Micke, som förälskat sig i en tjej från Paris och nu har seriösa funderingar på att ta sitt pick och pack och flytta dit. Om det fortsätter så här kommer alla mina vänner att spridas ut i världen.
Slutsats jag måste helt enkelt se till att de singel vänner jag har kvar i Stockholm träffar någon härifrån, eller iaf någon bosatt i Sverige. Det bästa vore om jag kunde para ihop dem med varandra kanske?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Dags för Supergirl att starta datingfirma eller bli bröllopsfixare... :D

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha, ha: skrattar när jag läser Hossans kommentar!


DMH/Samuel

Turtlan sa...

.... eller hitta någon själv som bor i någon spännande Metropol ute i världen?
Men i så fall får Du inte sluta blogga! Går att blogga från Utlandet också *L*

Turtlan

catnap sa...

Stackars dig!
Fast tänk va bra att ha vänner i Paris och London o så! Utnyttja!

Annars tror jag på turtlegirl, tror du får se till att skaffa nån själv så småningom helt enkelt. Blir nog bra ska du se.

Va bra att du bytt blogg! Mycket mindre strul än på spray! Fin är den också =)

Supergirl sa...

Hossan: Ja, jag är lite inne på samma spår faktiskt =) Försökte ju para ihop Rödluvan med Byggare Bob i höstas. Det gick inte så bra, men nu har jag hittat någon mkt bättre åt henne.

Samuel: Tror du inte jag skulle göra ett bra jobb?

Turtlegirl: hm, det kanske är en bra idé. Räknas Göteborg som en spännande Metropol? haha

Klart jag inte slutar blogga då! Det skulle nog tvärtom vara bra för bloggen.

Catnap: Jag vet det är jätte bra att ha vänner sprida över världen. Har vänner i många fler länder, men det blir mest dåligt samvete av det eftersom jag så sällan/aldrig kommer och hälsar på. Jag borde verkligen ta tag i det.

Jo någon stackare hittar man väl alltid, men vem jag ska släppa iväg honom på parmiddagar hos? =)

Kul att du gillar nya sidan! =)

Spray suger! Har du bloggat På spray?

Turtlan sa...

Jodå Göteborg räknas definitivt som en Metropol!
Ligger ju också vid ett hav (liksom San Fransisco) och har en bred Aveny (New York har fler men det är ju en Aveny)
Vad mer.... en go grabb....?

Turtlan

Supergirl sa...

Hänger du inte med i bloggen =) Absolut en go grabb...som ska vara bortrest hela sommaren :(

Det Mörka Hotet sa...

Absolut: jag tror du skulle vara kanonduktig!


DMH/Samuel