måndag, oktober 01, 2007

Stora steg

Jag jobbar som konsult. Det finns egentligen ingen form att jobba på som passar mig bättre. Jag slipper binda mig vid en arbetsplats någon längre tid. Jag har aldrig varit kvar på samma jobb speciellt länge. Jag blir rastlös för fort. Därför passar det mig perfekt att jobba som jag gör, men det som låter perfekt i teorin stämmer inte alltid med praktiken. Jag har varit på samma företag sen jag började min anställning på konsult firman, fast jag det senaste halvåret har tjatat om att jag vill bytta uppdrag. Inte för att jag inte trivs för det gör jag verkligen utan för att det känns i hela kroppen att det är dags att röra på sig. Konsultfirman har struntat i mina önskemål, för så länge jag är kvar där jag är rullar pengarna in utan att de behöver anstränga sig. När jag mailar och frågar, skriver hon som skall vara min chef men jag bara träffat för luncher några gånger de senaste åren och en och annan personalfest: "kanske nästa månad, kram" När jag ifrågasätter min lön skriver hon: " Vi kan erbjuda dig xxx kr mer (skambud) men du är toppen, kram" Nu har jag kommit till den punkten att jag tycker hon kan köra upp sina kramar någonstans!

Företaget där jag jobbar är nöjda med mig och vill köpa loss mig så att jag kan ta anställning hos dem. Jag vill vidare men jag kan inte fortsätta mitt vandrande från jobb till jobb. Det är dags att stadga sig. Jag fick ett riktigt bra erbjudande och idag tackade jag ja. Det är stort, riktigt stort tom. Nu är jag bunden på riktigt. Vi pratade utvecklings möjligheter och planerade och det handlade om år, förstår ni ÅR!! Jag har lite svårt att andas men det går väl över.

Det blev bättre när min chef (min riktiga chef inte kram tanten) sa: Du har verkligen lyft avdelningen sedan du började. Det har blivit mycket bättre sammanhållning och det är en glädje att jobba med dig och din alltid lika positiva attityd. Jag är tydligen en sån där glad prick. Vem hade kunnat ana det =)

Nu längtar jag efter att skriva ett mail till kram tanten, jag hade tänkte mig något i stil med:

Hej Kram tant,

Jag finner stor glädje att be dig köra upp dina skambud i röven tillsammans med din ignorans för mina önskemål.
Då jag nu väljer att avsluta min anställning hos er.

Men du är toppen.
kram

5 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

GRATTIS och masor av kramar till den nya anställningen - härligt jobbat!

Ha, ha, ha: din hälsning till Kramtanten är guld - men skriv/skicka den inte förrän du fått arbetsgivarintyg samt skriftliga utlåtandet från ditt nuvarande jobb...se'n kan du skriva (nästintill) det du vill!


DMH/Samuel

Anonym sa...

Gratulerar till din nyanställning, låter toppen!

Supergirl sa...

Sammuel: Tack så mycket!

Jag lovar att inte skicka hälsningen till henne förrän allt är klart men det skadar ju inte att ha den klar =)

Kimmie: Tack vad snällt av dig. Jag hoppas det blir av bara.

Anonym sa...

Gratulerar!
Kul idé med mailet till kramtanten... :-)

Supergirl sa...

Hossan: tackar, får se om jag vågar skicka det =)