lördag, oktober 13, 2007

Skumt

Fönstret i vardagsrummet öppet. Jag öppnar aldrig det fönstret. På golvet ligger min krukor, jord och glasskärvor i en enda röra. Allt som stått på fönsterbrädan har gått i bitar när fönstret "blåst" upp.

Jag går in i badrummet och tvättar ansiktet, på handfatet står inte bara min tvål utan även en hårprodukt jag inte använt på flera månader och som jag vet står överst på hyllan i badrummet.

Hur har den kommit dit?
Hur har fönstret öppnats?

Om det nu är ett spöke, kunde det inte passa på att städa upp lite i den här röran som ska föreställa mitt hem på en gång? Det hade verkligen skrämt skiten ur mig, om det var det som var syftet och jag hade fått städat.

Win, win för alla.

3 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Blandmissbruk ÄR inte bra...inte ens i smyg: ha, ha, ha!


DMH/Samuel

Anonym sa...

Låter lite spoooky!
Förmodligen någon annan som ställt upp fönstret en gnutta och sen inte stängt det igen.
Och hårsprayen... ja, någon som behövde något att läsa när de lånade din toa och då fanns bara innehållsförteckningen på hårsprayen, sen glömde de ställa tillbaka den där den stod. :-)

Supergirl sa...

Samuel: Tack för påminnelsen, ska försöka komma ihåg det i fortsättningen =P

Hossan: Mm mkt möjligt, fast sån trafik på folk har det inte varit här, men det finns säkert en logisk förklaring