lördag, oktober 06, 2007

Ej smart

Att jag raderade samtliga nr till pojkar jag inte vill ha mer att göra med, kändes i den stunden som ett bra drag. Nu några dagar senare kan jag konstatera att så inte är fallet. Förvirring, nyfikenhet och frustration har blivit följden när för mig okända nr har ringt och smsat. Hade jag varit lite hårdare än vad jag är hade jag bara ignorerat kontaktförsök från personer inte inlagda i min telefonbok, fast det är inte riktigt så jag funkar och jag tycker det är höjden av respektlöshet att inte svara på tilltal.

Nu har jag med andra ord nästan alla nr inlagda igen. De kan väl få vara kvar där, för min egen skull. Jag känner inte att jag direkt har några stalker tendenser och min mobil rymmer säkert 1000 nr så platsbrist lider jag inte heller av. Ny uppfinning för mobiltillverkarna kanske vore att i den sekunden man raderar ett nr så försvinner ens eget nr också, i den andra partens mobil.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hi hi hi, DEN uppfinningen skulle du ta patent på! :-)
Hade verkligen varit en nyttig funktion.

Turtlan sa...

Tänkte inte på det.... ;-))
Att de har kvar ditt mobilnr.....
Hmmmm....radera några men inte alla kanske är lösningen....?

Turtlan

Supergirl sa...

Hossan: jag förstår inte att den inte redan finns, kanske inte så vanligt problem?

Turtelgirl: mm, jag vet inte. Det spelar ju egentligen ingen roll om deras nr finns kvar så länge de har mitt. Det blir nog bra tillslut i vilket fall.