torsdag, augusti 02, 2007

Yttlighet när den dras till sin spets

Poppojken har varit på semester i Spanien. Han kommer tbx och berättar att han är kär.

-Hon är så vacker så det går inte att beskriva. Jag blir helt varm inombords när jag ser henne.

Vad är då haken? Det är inte det att hon bor i Spanien och han i Sverige utan mer att hon inte kan prata något annat språk än spanska och Poppojken inte kan mycket mer än att beställa en stor öl på det aktuella språket. Men han är kär och vem är jag att döma. Kärlekens språk är universellt har jag hört.

Jag kommer dock muta honom till att få följa med på en dejt om hon kommer hit och hälsar på. Jag tror nämligen att jag kan få storslagen underhållning i att se hur de faktiskt går till när de "kommunicerar".

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter komplicerat, känner en kille som gifte sig med en asiatisk tjej som kunde bara en gnutta engelska, han själv kunde inte mycket mer. De har varit gifta i många år nu och har barn. Förstår inte hur det fungerade i början men det gjorde det tydligen.

Det Mörka Hotet sa...

Man behöver väl inte prata för att pussas? Klart grabben är kär!


DMH/Samuel

Anonym sa...

Medge det, du vill bara följa med som förkläde ;-)

Anonym sa...

Låter problematiskt och lite smått omöjligt, men det finns ju de som lyckas pussla ihop det ändå....
Hur är förstås frågan.
Jag bokar också in mig på den "dejten" hihihi, eller så får jag nöja mig med rapport från dig! :D

Supergirl sa...

Kimmie: Det kanske är jag som är trångsynt. Kanske är inte alls nödvändigt att tala samma språk.

Samuel: Nej, men man behöver väl prata för att bli kär?

Garcon: Noppe, bara rent underhållningsvärde =)

Hossan: Jag det är ju min fråga oxå, Hur får man det att funka om man inte kan prata med varandra. Hm fest det är klart det kanske är en sån kille jag själv ska leta efter som inte förstår ett ord av vad jag säger =)

Klart du ska följa med, jag ger dig tid och plats i god tid =)