fredag, augusti 10, 2007

Sjuk värld

Att höra på nyheterna i kväll om Stureplansprofilerna och 21 åringen som för andra gången begår en grov våldtäkt får det att vända sig i magen på mig. De våldtog henne tills hon blödde från underlivet. Det finns ord nog för att uttrycka mitt äckel. Det hela gör mig gråtfärdig. Vad är det för människor som finns där ute? Vad är det för fel på folk!?! Hur kan man göra så? Och hur kan man överhuvudtaget leva med sig själv efter att ha gjort något sådant? Jag förstår inte, jag gör verkligen inte det. Jag mår dåligt över hela historien. Det vänder sig bokstavligt talat i magen på mig.

I DN står det att: Den misstänkte 21-åringens advokat Göran Hjalmarsson säger att hans klient är förtvivlad över att vara frihetsberövad men att han har gott hopp om att frikännas i en slutlig prövning.

Jag funderar på om han skulle vilja byta plats med henne. Jag tror säkert att hon hellre skulle vara häktad än skadad för livet. Jag kan inte ens föreställa mig hur hon mår men om han släpps så tänker inte jag sitta kvar i soffan. Han borde få smaka på sin egen medicin. Det finns inget hopp för honom.

Lås in honom och kasta bort nyckeln. Inget straff är hårt nog.

Det är en sjuk värld vi lever i, så fruktansvärt sjuk.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, och det värsta är att jag har ibland en känsla av att både medierna och de som läser nyheterna bryr sig mindre om såna hemska brott mindre än om t ex rykten om kändisar eller sportnyheter...

Anonym sa...

Jag instämmer till fullo!
Det är så fruktansvärt sjukt och obegripligt och vårt "rätts-system"
är under all kritik.
Precis som du skriver så finns det inget straff som är tillräckligt!!!

Kanske att systematiskt skära i deras könsorgan, låta det nästan läka för att sen skära igen... fast problemet är inte deras penis utan deras hjärna!!!

Funderar också på de som åtar sig att försvara dessa (nog för att de har "rätt" till en advokat) vad hade de tyckt om deras egen dotter var den som var offret och förstörd för resten av sitt liv?!?!

Supergirl sa...

Garcon: Jag håller helt med dig, lite för ofta känns det som det är just så

Hossan: Jag vet inte hur man ska lösa det hela. Det känns ju nästan som att hoppet är totalt ute för dem. Rättssystemt borde det iaf göras något åt. Ska bli intressant att se vad de får för dom, men jag tvivlar på att den blir tillräckligt hård.