onsdag, augusti 22, 2007

Tre

Oj, jag var visst lite arg igår =)
Jag är ifs fortfarande ganska arg, eller mer besviken.
Tre människor, oberoende av varandra har visat sig inte vara värda min vänskap.

Den första, gjorde ett ordentligt övertramp. Jag kämpade för att vara en större människa och förlåta och när jag sen räckte ut handen så tog hon den inte. Det är synd, för fast att vi inte känt varandra speciellt länge så gillade jag henne från första dagen. Det hade kunnat bli en lång och god vänskap men nu blir det inte så. Jag vet att jag gjorde vad jag kunde för att försöka få allt bra igen, fast det var hon som gjort fel. Det är hennes val och det stör mig att jag hade fel om henne.

Den andra personen (skitstöveln) och jag har haft en minst sagt komplicerat förhållande. Men jag har alltid sett honom som en nära vän, en av mina närmsta rent av. Jag gav honom en jobb chans som han bara kunde drömma om. Gick i god för honom på jobbet. Hans svar- han har gått under jorden. Han svara helt plötsligt inte på sms, telefon samtal eller mail. Han brukar alltid höra av sig tbx när jag försökt få tag på honom så jag förstår inte vad som hänt. Det är ju för hans skull jag har hört av mig. Den enda godtagbara ursäkten hade varit om han låg i koma, men så är inte fallet.

Den tredje. Jag behåller nog den historien för mig själv ett tag till. Vill ha fel, hoppas verkligen jag har fel. Fast det är när man börjar hitta på ursäkter åt någon som inte bett om det som man oftast vet att man inte har fel och sanningen är precis så obehaglig som den verkar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Trist när man blir så besviken på folk. Hoppas att det löser sig med nr 3 i varje fall.

Supergirl sa...

Tack Kimmie! Jag hoppas oxå det =)

Anonym sa...

Verkligen inte kul!

Sorglig video men jag hade velat ha en sån valross hemma... :)
Den var gullig.

Hoppas helgen har lite trevliga överraskningar till dig!

Supergirl sa...

Hossan: nej inte kul alls. Usch!

En valross är det ju, har faktiskt funderat över vad för djur det skulle föreställa =)

Helgen hade onekligen en ordentlig överraskning på lager och visst var den trevlig.