söndag, augusti 19, 2007

Redan över

Jag inser att det redan är söndag och därmed ny jobbvecka imorgon. Det stör mig lite för jag vill ha mer helg =)

Helgen har varit riktigt trevlig. Hängt på kulturfestivalen mest hela tiden. Vilket enligt min mening är en av årets höjdpunkter.

Fredagen blev det tokdansande på torget. När man bara sätter upp ett dansgolv och lite musik på en allmän plats får man en intressant blandning på människor, vilket alltid brukar vara lyckat. Självklart drar man även till sig en del käpp gökar. En kille kom fram och försökte göra någon slags parningsdans mot oss. Han la tyngden på ena benet lyfte upp de andra i luften och började vifta med händerna med en blick dimmig av kåthet. Det såg så lustigt ut att jag med stor möda fick kväva skrattet, vill ju inte på något sätt göra något som uppmuntrar det hela. När musiken tystnaden var vi många som inte kände för att bege oss hemåt. Kvällens hjälte blev en kille med trumma på magen. Han spelade och vi dansade. Med stor musikal känsla dansade vi efter honom på Stockholms gator och en del människo anslöt på vägen. Polisen var snabbt som bara den på plats. Tydligen behöver man faktisk danstillstånd om man är fler än 5 som dansar på allmän plats. (man lär sig något nytt varje dag) Men polisen var väldigt förvirrad och visste inte riktigt vad de skulle göra med oss, så följd av polis eskort dansade vi vidare. Det var verkligen en super kväll. Alla var jätte vänliga och stämningen var på topp.

Lördagen blev lite lugnare, svårt att överträffa föregående dag ifs =) Jag sprang dock på A i vimlet. Det var trevligt, han smörade för mig som bara den men det var inga problem att umgås . Det var en konstig känsla att absolut inte känna någonting för honom. Det kändes av någon anledning tomt att vara likgiltig. Jag kände efter i varje cm av min kropp efter någon känsla men det fanns inget där. Jag tror vi båda har accepterat att vi inte passar ihop och det känns bra att vi trots allt vi gått igenom tillsammans kan umgås som vänner.
En av tjejerna jag lärde känna i helgen visade sig känna A och det blev en påminnelse om hur lite världen trots allt är =)

En mycket trevlig helg med andra ord, men jag vill ha mer ledighet!

Inga kommentarer: