söndag, augusti 12, 2007

Äntligen lite lugn och ro, nästan

Äntligen har jag fått nästan en hel helg i lugn och ro, som tillbringats med nära vänner, sol och bad. Det har varit så skönt att bara få vara och njuta av det vackra vädret utan nästan någon stress.
I fredags var jag på middag hemma hos Micke tillsammans med några vänner. Han hade lagat lyx middag åt oss och ihop kurade i soffan pratade vi bort kvällen.

På lördagen åkte jag, Micke och lilkillen och badade tills huden såg ut som russin. Efter badandet åkte jag in till stan och möte upp F för parkteater och en promenad genom stan.

Lyckades komma hem relativt tidigt och när jag la huvudet på kudden trodde jag att jag skulle få fortsätta sova till nästa morgon men jag hade fel. Jag väcks av att mobilen ringer. Det är skitstöveln och han är inte i något vackert skick. Han har druckit på tok för mycket och är riktigt upprörd. Jag blir ordentligt orolig, för att han ska skada sig själv eller någon annan. Beger mig ut för att leta rätt på honom. Hittar honom sittande i sin bil tillsammans med någon annan tjej, så jag vänder på klacken och går hem igen och tänker att det är någon annan som tar hand om honom nu. När jag precis lyckats stressa ner och somna om så ringer han igen och står utanför min port. Efter det följer en såpa som utan problem skulle vara ett avsnitt ur "våra bästa år" och innan allt löst sig har solen gått upp för länge sedan och det natten hunnit bli förmiddag.

Men i det stora hela har helgen var lugn och skön

4 kommentarer:

catnap sa...

Låter mysigt med hemmakväll och bad. Russin är lite fint att vara ibland.
Man borde göra mer saker man mår bra av! Som att leka o plaska i vattnet tills man blir helt alldeles totalt genomskrynklig!

Jobbigt med skitstövlar... synd att det finns så många av dem..
fast å andra sidan är det väl lite flytande när en skitstövel blir en skitstövel och när hon/han inte är det

Jag godtar förresten det där beslutet på att fråga chans. Vi lever ju i en demokrati.. tror jag..?

Supergirl sa...

Det var precis vad jag behövde. Bad blir man alltid glad av.

Skitstöveln är kanske inte riktigt en skitstövel. Det är lite komplicerat, eller väldigt men det är ett nick han fått ha kvar.

Det är bra att du rättar dig i ledet och anammar fråga chansen regeln. Och om jag inte minns helt fel så blev det väl ett fråga chansen som gjorde att du blev pojkvän?

I Superlandet råder demokrati och rättvisa. Genom att du läser min blogg är du en lycklig medborgare där =)

catnap sa...

Nice! Medborgare i Superlandet! Tack söta snälla supergirl!

Supergirl sa...

Catnap: Jag är alltid snäll mot de snälla =)