tisdag, september 25, 2007

Skam

Kliver av tåget. Där står hon, är det hon? Någonting säger mig att det är hon. Men hur ska jag veta, vill veta, vill inte veta. Det enda jag sett av henne är ett inramat foto hemma hos skitstöveln.
Hon kliver av på min station. Jag kliver av precis bakom henne. Hon ställer sig i rulltrappan, jag går med snabba steg förbi. Borde skynda mig hem, men jag saktar in. Hon hinner ikap och går framför mig. Hennes kropp är vältränad och perfekt. Hur kan han föredra mig framför henne?
Jag försöker koncentrera mig på att inte följa efter men jag vet inte hur man gör när man inte följer efter. Jag bestämmer mig för att ta vägen förbi hans hus, bara för att se. Vart hon än viker av ska jag gå den vägen, jag följer inte efter någon. Hon viker av och i en bråkdels sekund hinner jag andas ut. Tills jag i ögonvrån ser att hon står i buskarna och tittar på mig. Fan!

Jag låtsas som ingenting. Fortsätter gå. Hjärtat slår hårt i bröstet. Var normal, hur är man normal? Jag saktar in och låter henne gå förbi och få ett ordentligt försprång. Jag kommer se om hon går in i hans port iaf och då kommer jag veta. Jag kan inte låta bli att vilja veta, fast jag verkligen inte vill veta. Hon går förbi hans port och jag viker av hemåt, utan att egentligen vara övertygad om att det inte är hon. När jag hamnar utanför min port, kommer hon gående mot mig. Jag skyndar mig in i min port, in i tryggheten. Dörren slår igen bakom mig men jag vågar inte vända mig om. Vill inte veta om hon står kvar. Hur hamnade hon där?

Mitt dåliga samvete plågar mig. Det har det gjort varje gång jag gått över gränsen med skitstöveln, men på senare tid har jag nästan glömt bort att hon finns. Hon har rätt att hata mig, spotta mig i ansiktet. Vad hon än gör skulle det inte vara straff nog. Det jag har gjort med hennes sambo är oförlåtligt.

Det måste bli ett slut på det som pågår mellan mig och skitstöveln.
Jag tackade därför ja till trostjuvens middagsinbjudan ikväll.

Karusellen snurrar snabbare och snabbare.
Det går utför och jag vet att jag förtjänar det.



Rihanna- Unfaithful

4 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

...eh..läste jag RÄTT nu - skall du verkligen träffa trosfluktaren...?..!...?...!...?......


Du gör dig själv en björntjänst, vännen: desto mer tokiga killar du träffar - desto längre ifrån kommer du din drömprins!


DMH/Samuel

Supergirl sa...

Japp det ska jag, men oroa dig inte för mig. Det kommer gå bra

Det Mörka Hotet sa...

Jag håller på dig - och din värdighet: kram!


DMH/Samuel

Supergirl sa...

Tack vännen!