torsdag, september 27, 2007

Bye Dickheads

Bara så där som en vindputs, svepte en insikt över mig. En styrka. Sträckte lite extra på ryggen. Var på väg hem, men ändrade mig och tog en sväng genom stan. Satte mig på en bänk och tittade ut över vattnet. Plockade fram mobilen och sen gick jag lös på den. Delete, delete och delete. Bort, bort med alla dessa nr till pojkar jag bara håller på halster utan att starta någon relation med. Delete!
Bort med allt gammalt bagage. Visste inte att de var så många.

Bort med A! Du har förbrukat så många chanser och du kan ångra dig bäst du vill nu.

Bort med vännen som försökte snacka omkull mig med en massa jävla skitsnack! Du är en vän fattigare

Bort med tönten som "glömt" berätta att han hade flickvän och försökte få med mig på en trekant när jag kom på honom! Du lyckades inte få mig ensam, måste du nu försöka ta hjälp av din flickvän?!

Bort med Byggar bob! Jag är ledsen vännen men du håller inte måttet

Bort med tönten som sa låt oss vara vänner utan att mena det! Trodde du verkligen jag inte förstod? Vänner ljuger inte för varandra!

Bort med killen som alltid hör av sig när han är ute och vill "klia min rygg" Lär dig använda höger handen och behåll din stolthet. Det har alltid varit nej och kommer alltid så förbli. Testa att ringa nästa tjej nykter nån gång så har du säkert bättre lycka.

Bort med den ryggradslösa tönten som är så jävla feg att det äcklar mig! Inget är mer avtändande i hela världen. Väx upp din mes! Och snälla sluta hör av dig bara för att få bekräftat att jag inte hatar dig.

Bort med P som är den enda kille jag verkligen på riktigt blev kär i men som aldrig kommer ringa mig och komma på att jag är tjejen han borde leva med. Synd att du inte fattade det

Bort med han som kallade mig ytligt bekant. Du övergav mig efter alla timmslånga samtal, efter all delad glädje och all delad sorg. Efter allt stöd jag erbjöd övergav du mig när du hittade någon bättre. Fast du lovade att alltid vara min vän.

Bort med all skit! Allt bagage, bort!

Och sist men absolut inte minst bort med skitstöveln- fy så in i helvete vad jag kommer sakna honom! Jag är ledsen vännen, du vet vad du betyder för mig. Du är guld men det finns ingen mening. Det finns ingen framtid för oss och jag klarar inte av att bara vara vänner, inte just nu.

Bort med alla gulliga sms, alla roliga sms, bort med alla löften som aldrig hölls. Och så var inboxen nästan tom.

Jag önskar ingen av dem verken mer eller mindre än vad deras handlingar gav mig. "What goes around comes around"

Som en fläkt som surrat i bakgrunden, vars ljud man vant sig vid och inte märker förrän det tystnat. Och när den tillslut tystnar tänker man vad underbar skön tystnaden är. Så känns det.

9 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

TACK! Du vet inte hur bra det känns att läsa dessa rader - å andra sidan så tror jag att du vet precis hur bra det kändes!!


DMH/Samuel

Anonym sa...

Man behöver städa bort energitjuvar och annat löst folk från sin mobil och från sitt liv. Kan kännas rätt tomt, men samtidigt väldigt skönt med.
Fast sen händer det att det dyker upp idiotiska och meningslösa känslor av saknad efter personer som egentligen aldrig gav något....
Starkt jobbat, Supergirl!

Supergirl sa...

Samuel: Tack själv för att det kändes bra för dig. Om du förstår vad jag menar =) Tack för att du bryr dig helt enkelt

Hossan: Storstädning är bra på alla områden.

Jag tror det här kommer bli jätte bra. Känns så iaf, och ja, jag känner mig ganska stolt och stark =)

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha, ha! Jo, tack, det kändes bra för mig och skönt att det även kändes bra för dig...

Vem har sagt att det känns så himla lätt att göra det som är bäst för en - men det brukar det alltid göra i slutändan och det där DÅ du får din belöning i och med en positiv relation.


DMH/Samuel

Turtlan sa...

Klokt och bra gjort! Måste ha känts skönt att rensa rejält!
Å jag ser framemot med spänning att få rapport från middagen med trosstjälarmannen. Låt oss veta hur den gick!!!

catnap sa...

Stumpan (ja jag vet, jag måste sluta kalla folk jag aldrig träffat för sånt som stumpan), en vacker dag kommer Han och bara vänder upp och ner på allt och du kommer vara grymt glad att du inte drog ut på och sparade på alla de där männen som egentligen inte var helt klockrena. Känns det inte som om det är mannen du ska leva med så sparka bort han snabbt så att du inte missar om mannen som du vill leva livet med råkar dyka upp.

Våga inte tro att du är värd mindre än det bästa!

(jag är lite bitsk idag så döm mig inte för hårt om jag är krass)

Supergirl sa...

Samuel : haha det där lät nästan lite nasty =)

Det känns fortfarande jätte bra!

Turtelgirl : Underbart skönt! Det blev ingen middag men frukost. Nästan trevligare faktiskt.

Catnap: Det är okej att du kallar mig stumpan, men det är bara du som får göra det, så länge det inte är på ett nedlåtande sätt =)

Jo, jag vet att ni icke singlar hävdar det. Förmodligen är det så, men det är lite svårt att tro på det när man går på alla nitar.

Snällt sagt att jag är värd det bästa, det gäller alla inte bara mig!

Ps. Såg vad du skrivit hos suntui och jag lovar jag hatar dig inte, inte det minsta faktiskt =)

Det Mörka Hotet sa...

I know - I'm such a nasty guy...!


DMH/Samuel

Supergirl sa...

I de lugnaste vatten... ;)