tisdag, december 16, 2008

Skåne vs Norrland

Jag serveras en man med snälla ögon som säger att jag är det bästa som hänt honom på år och dar.
Han masserar mina fötter och schamponerar mitt hår och säger att finare flicka än jag har han aldrig träffat.
Och allt jag säger och gör är underbart.
Och när vi promenerar i regnet flättar han min hand hårt i sin.
Jag vill känna kärlek, men jag känner ingenting.

Och han messar och säger att han är lycklig för min doft sitter kvar på honom och han aldrig vill duscha mer och att han inte vet hur sömnen ska komma till honom när jag inte ligger bredvid.

Och jag känner fortfarande ingenting, fast jag verkligen vill.
Jag säger du, det passar inte så bra just nu. Jag ska åka bort och du bor långt bort.
Inget förhållande just nu.
Han säger inte mkt till svar han bara pussar min panna och säger: Jag ska inte såra dig
Och jag önskar jag kunde säga detsamma.

Och jag vill inte erkänna det för mig själv, att mitt hjärta är inte mitt att ge bort och han som tog det vägrar lämna tbx det.

Men om du vill, om du verkligen vill så kan jag försöka älska igen.

I would have given you all of my heart
but there's someone who's torn it apart

and he's taking almost all that I've got

but if you want, I'll try to love again

baby I'll try to love again


9 kommentarer:

Arnie sa...

ÅH DUFFY! Världens bästa lilla tjej. Så många gånger i min högtalare. Steppingstone, kan vara bland de bästa låtarna i världen. Förresten, vem e det du håller på o ligger med hela tiden?=)
Kram

Supergirl sa...

En kille jag träffade förra helgen
Som bor i Norrland.=)

Duffy har en underbar röst!

Anonym sa...

Norland e bäst men då e jag inte opartisk.
Skymtar jag lite av våran glada, roliga och snälla SG igen?!

/Nova

Anonym sa...

Det är så det hela funkar....
Dom som är bra och endast vill det som är bäst för en klickar det sällan med.
Finns inte hjärtat med så tror jag inte att man kan "lära" sig att älska någon.

Jag hoppas verkligen att jag har fel, för han verkar ju vara en guldkille!

/Lattegirl

chaos sa...

Kärlek från fel person kan ibland vara värre än ingen kärlek alls...

Tillsammans-bloggen sa...

Åh, så himla typiskt att han inte känns rätt. Eller kanske lika bra egentligen, med tanke på din framtid. Gött med lite kuk iaf ;)

Turtlan sa...

Den låten föll jag så för och det var då under en period då det var mindre kul!

Ack så rätt det ordet kan vara...steppingstone!

Anonym sa...

Vågar du verkligen känna efter? Har man blivit sårad kan ens hjärta vara så nedkylt att det kan ta ett tag att tina upp det =/

Supergirl sa...

Nova: Nej tyvärr inte. Bitterfittan i mig lever och är stark i allra högsta grad.

Lattegirl: Men jag VILL ha en bra kille. Just nu tror jag det handlar om att tidpunkten är helt fel.

jag har varit med om att jag kämpat emot i början, och sen gett mig men hag vet inte riktigt om det kommer bli så den här gången.

Choas: Absolut, att såra någon är det sista jag vill. Jag har verkligen inte bett om någon kärlek heller.

Fröken framtid: Med tanke på min framtid? vad tänker du på då?

turtelgirl: Det känns som att den låten skulle kunna varit skriven av mig.

Latja: Du har nog mer rätt än vad du anar!