onsdag, december 17, 2008

Norrland vs Stureplan

Jag pallar inte med den här såpan som ska föreställa mitt liv.

Pojken med de snälla ögonen vill att jag ska åka upp och hälsa på honom i helgen och jag missförstår det han säger med flit, i något patetiskt försök att skrämma bort honom. Men han har bestämt sig för att inte skrämmas iväg och att jag är den han vill ha.
Jag säger: håll ögonen öppna, kanske träffar du någon annan det inte är komplicerat med.
Och han undrar vad som är komplicerat
och jag svarar vi bor långt ifrån varandra och jag ska ut och resa
men han tycker inte det är några problem alls.
Han har egentligen rätt, det i sig är inte komplicerat utan det faktum att han har känslor och jag inte har det.
Och jag mot min vilja tvingas in i en flickvänsroll, jag inte är redo för, men han vill inte lyssna på det örat.
De vill de aldrig.


Och medan jag kliar mig i huvudet och funderar på hur jag ska göra ringer den andra pojken.
Han som är mer min stil och om jag ska välja någon så är det han.
Han är driven, framåt, charmig orädd.
Jag längtar ihjäl mig och jag fruktar att jag kommer dö om jag inte får träffa dig ikväll, säger han
och jag skrattar åt honom
klockan är halv ett. Jag ska jobba imorgon.
Jag med, kom ut och festa med oss, vi är på sture.
Bara kom, jag betala taxin och bjuder på drinkar, snällllllllaaaa kooooom.
och jag kan inte låta bli att skratta åt honom när han bönar och ber så där och kan se honom framför mig där han står och hoppar.
Och en ganska stor del av mig funderar faktiskt på att ta den där taxin, fånga natten och pussa på den söta pojken.
Men jag måste ta hänsyn till den andra pojken.

Och jag är så trött på att ta hänsyn
Så jävla trött på det att jag spyr.
Jag vill bara vara ego och tänka på mig själv, vad jag vill.
Jag vill ta taxin
men det ska jag inte

12 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske borde du tänka på dig själv men vara övertydligt brutalt ärlig mot pojkarna... Även om det kanske inte kan ses som ditt ansvar så vore det ändå dumt att såra någon i onödan.

Vet inte varför jag skriver det egentligen för jag vet att du är en smart flicka...

Supergirl sa...

jag vill verkligen inte såra någon, det är därför jag inte åker.

Jag har sagt: jag tycker du ska träffa andra och jag vill inte ha ett förhållande. Är det otydligt? Alltså en helt seriös fråga.

Supergirl sa...

Och nu är stureplanspojken ledsen på mig så det var en omöjlig ekvation att inte såra någon ikväll =(

Anonym sa...

Det är helt ok att vara ett ego under sådana här situattioner.
Du måste sätta dig främst om du skall må bra igen.
Inte förän du mår bra kan du börja tänka på andra igen.

Och bry dig inte om sture kan han inte ta ett nej så kan inte du göra så mycket åt det.

/Nova

Anonym sa...

Du kan knappast vara tydligare än så... Jag förstår hur du känner, det värsta som finns är att såra människor, men ibland måste man faktiskt sätta sig själv och sina behov främst.

Det är du värd.

Anonym sa...

Jag tycker att du har vart tydlig nog med genom att använda de orden du har använt dig av.

Att sture blir ledsen över ett nej är knappast något du kan göra något åt. Du kan inte säga ja bara för att han vill det, du måste i grund och botten göra det du känner och vill. För hur vi än vrider och vänder på det så är det mot dig själv du har det största ansvaret.

Anonym sa...

Lägg ner att ha dåligt samvete åt höger och vänster och gör det DU verkligen vill.
Dåligt samvete drabbar bara dig själv.

Du ska snart ut och resa och jag kan LOVA att du kommer få perspektiv på killar och livet under resan.
För mig var det en riktig booster för kropp och själ att resa.

Innan du åker, gör bara det du själv har lust med.

Anonym sa...

Jag tycker att det uppdateras lite dåligt här just nu... :P

Supergirl sa...

Nova: Stackars sture har fått mest nej sen i maj, men han ringer säkert igen, hoppas jag.

Caesar: Jag är verkligen sämst på det och jag hatar det mer än att gå till tandläkaren.
Jag ska verkligen jobba på det här att sätta mig själv främst.

Fredrik: Jo, jag har nog varit tillräckligt tydlig.

Jag ville ju egentligen träffa sture, det var det som blev lite jobbigt. Det var bara det att det kändes som att jag hamnade i kläm lite.

Lattegirl: Men man måste ju oxå ta hänsyn till andra människor. Jag ville åka till sture men då hade ju norrland krossats. Och just den kvällen så var det omöjligt att göra alla glada ink mig själv.

Planen var ju det, att vara så sjukt ego och bara hångla runt tills jag åker, men, men det där med ödet är ju en lite finurlig sak.

Caesar: Det är mkt roligare att mobba dig på din blogg, thats why =)

Anonym sa...

Jag är ett tacksamt mobboffer ;)

Supergirl sa...

Caesar: Ja, du är ju det, för jag vet att du klarar av det =)

Anonym sa...

Det gör han säkert.
Känner viseligen inte dig då mer än det som du skriver hära.
Men min up´pfatning om dig e helt klar du e ett såntdär en på miljonen tjej som man e bered att dö för.

/Nova