tisdag, december 30, 2008

Det är inte dig det är fel på

Jag och Norrlandspojken.

Det är så lätt med honom. Inga frågetecken inga funderingar.
Jag vet vad han vill.
Han vill ha mig, som sin flickvän. Han vill satsa 100%
Förra helgen när jag var där sa ja, du får inte bli kär i mig.
Han sa jag tror det är försent.

Jag säger du får bara fortsätta träffa mig om du fortsätter träffa andra.
Och han tycker jag är konstig, de flesta tjejer brukar säga tvärtom.
Så jag försöker förklara att det aldrig kommer bli något på riktigt mellan oss, att han inte ska hänga upp sig på mig. Han ska fortsätta leta efter den där speciella tjejen.
Han säger att han redan träffat henne, att jag är den finaste.

Och jag är brutal ärlig, lägger korten på bordet.
Berättar allt
Berättar om Mr Dryg
Jag har lixom ingen kärlek att ge och det beror inte på dig, för du är så fin och kunde jag skulle jag bli kär i dig utan att tveka, men jag kan bara inte. Det är mig det är fel på inte dig och det är så sant.
Men han avskräcks inte och vill stanna.
Så jag tänker att han kan väl få göra det.
För jag mår bra med honom.
Och jag saknar honom när det går för lång tid.
Och jag är inte känslokall, det är klart jag tycker om honom
eller så kanske jag mest tycker om att ha någon att luta mig emot som har starka armar och tar emot mig. Någon som håller om mig hårt när jag somnar.

Att göra rätt är svårt när jag inte vet vad rätt är
och när jag helt enkelt inte orkar gå
för jag behöver honom, hans kärlek och säger han att det jag ger räcker så litar jag på det.
Jag väljer att lita för jag orkar inget annat

13 kommentarer:

Mr C sa...

Men det räcker inte.

Och frågan som jag skulle ställt mig i mitt huvud är: vad tycker jag om en person som nöjer sig med så lite? Egentligen?

Supergirl sa...

Mr C: Att han inte är klok, och lite synd om honom för att han inte kan ha upplevt äkta besvarad kärlek så som det ska vara. Men kärlek och förnuft funkar ju som säkert bekant inte så bra ihop.

Mr C sa...

Det har du väldigt rätt i.

Var på din vakt så du inte förpassas till den planhalva där de elaka och utnyttjande människorna spelar bara. Det är lätt att hamna där även om man inte är värd att hamna där. Snäll pojke - ogin flicka. Du fattar, du tänker ju klokt. Beware bara. Kärlek ska vara jämlikt, så jämlikt som möjligt. Ingen blir nöjd av att bara ge. Man blir bitter och elak av att bara ge.

Supergirl sa...

Mr C: Jag ger så gott jag kan, men jag kan inte ge något som inte finns där. Men jag ger så mkt jag kan. Jag skulle aldrig medvetet såra honom. Det är därför jag kör med öppna kort.

Och jag vet inte om jag tänker fel, när jag tänker att det är upp till honom om han vill nöja sig med det.

Mr C sa...

Jag förstår att du ger vad du kan och att du inte vill såra honom är självklart. Och han får såklart ta ansvar för sina val och särskilt med tanke på att du är ärlig med honom.

Ingen gör fel. Det går inte att göra fel.

Men när han säger att det räcker för honom så är det inte sant, för han vill ju att du ska vara hans flickvän, att du är den perfekta för honom. Jag säger inte att han ljuger, men han önskedrömmer. Han kan omöjligt vilja ha en flickvän som inte är kär i honom. Och om han vill det så behöver han hjälp.

Jag pekar bara på riskerna SG, sen blir det som det blir. Jag är ingen guru på området direkt, men jag har sett detta scenario förut. På nära håll.

Take care, är egentligen allt jag vill säga.

Supergirl sa...

Mr C: Jag förstår dig, och jag tar det inte som kritik. Jag försöker bara fundera ut vad som är rätt. Hur mkt ansvar jag har i hans val.

Kanske handlar det om att han är kär i kärleken, kanske en dålig självkänsla som gör att han tror detta är det bästa han kan få,förmodligen en kombination.

Jag ska vara försiktig. Jag lovar!

Anonym sa...

Jag är ledsen hjärtat men jag vet att det här inte kommer att sluta bra alls. Jag har vart Norrlandspojken förut så jag vet.

Jag är stolt över dig för att du har lagt upp alla korten på bordet och är brutalt ärlig. Tyvärr så räcker det inte när han är förblindad av ditt underbara jag. För som du skrev själv här i komentarerna så går inte förälskelse och förnuft hand i hand. Det bästa du kan göra för honom är att hålla dig borta från honom, kanske kan ni ta upp kontakten igen efter din resa men just nu är den dödsdömnd.

Jag vet att du aldrig skulle såra honom medvetet men eftersom du håller på att fundera över ditt ansvar för honom så är du medveten.

Uppåt, framåt sa...

Jag har också varit Norrlandspojken förut, men jag håller inte med om att det bästa du kan göra är att låta honom vara. Du har tagit ditt ansvar, du är ärlig. Han måste ta ansvar för sig själv. Vi kan inte hålla på och ta ansvar för andra, det hjälper ingen. Oavsett om Norrlandspojken gör detta pga kass självkänsla eller någon form av martyrskap eller whatever, så måste han fatta det själv innan det kan ändras. Du kan inte fatta det åt honom. Du kan bara vara ärlig, och det är du (starkt av dig!).

Susanne och Pebbels sa...

Jag har läst ditt inlägg och kommentarerna här och jag fastnade för en mening som säger hela sanningen.

Mr C skriver: "Han kan omöjligt vilja ha en flickvän som inte är kär i honom".

Det är hela sanningen!

Antingen så tar han inte det du säger på allvar och/eller så försöker han ändra dig till något du inte är.

Och om jag ska vara ärlig så utnyttjar du ju honom för närhet...

Vem är värst, du eller han?

MEN...jag har varit i din sits och jag förstår dig... Man måste bara komma ur det.

Anonym sa...

Är djupt imponerad på dig.
Att läga korten på bordet sådär är starkt gjort.

Håller med Mr C och DaT att han kan inte nöja sig med så lite.
Men jag håller inte med DaT att du utnytjar honom iallafall inte efter att du la alla kort på borden.

Ha de gott

/Nova

Supergirl sa...

Fredrik: Jag tror vi alla varit Norrlandspojken.

Och kanske har du rätt i att jag inte kan låta bli att såra fast jag försöker med varje uns av allt jag är värd att låta bli, men å andra sidan finns det massor med människor som är tillsammans utan att vara kära. Kär kanske är överskattat?

Uppåt,framåt: Jag tänker precis som dig, och jag har varit på andra sidan, där han är men ska vi vara curling partners? Man måste lära sig att stå upp för det man vill ha.

DAT: Jag tycker inte att jag utnyttjar honom, faktiskt inte. Det är inte så att jag står med piskan och låter honom städa min lägenhet. Han vet vad villkoren är. Han får mig, men inte helt.

Nova: Nej, jag känner inte att jag utnyttjar honom. Det plågar mig inte. Han vet vad reglerna är och om han vill vara med och leka så tänker inte jag säga att det inte är bra för honom. Han är en vuxen människa.

Anonym sa...

Du är ju iaf ärlig, då tycker jag det är upp till honom om han vill fortsätta träffa dig eller ej. Då spelar det väl ingen roll om han är kär eller ej, för du har sagt ditt och han vet vad han har att vänta.

Jag hade nog gjort som du....

Supergirl sa...

Falcisen: Jag håller med dig. Har man varit ärlig måste den andre personen få vara herre över sitt eget liv.