måndag, december 22, 2008

Tainted Love

Snälla skäll inte på mig för att jag skriver det här. Jag lovar jag gör det själv!

Han hörde av sig, och jag trodde det var över. Tre veckor utan ett ljud. Jag trodde jag var fri att gå vidare med mitt liv och att han kunde få vila i mitt undermedvetna bland all annan förträngda skit.
Men likt monstret i en skräckfim återuppstår han precis när man vänder ryggen till och tror monstret är dött och faran över.

Jag ligger i soffan och väntar på att Norrlandspojken ska laga klart middagen.
Och mobilen piper och jag ser hans namn på displayen.
En fråga om jag vill ta en fika i veckan.
Och jag svara avfärdande som jag alltid gör. Och sen messar vi lite och jag inser hur mkt jag saknat våra dialoger.
Och jag njuter av att få spy ut mitt hat över honom.
För jag hatar verkligen honom (och älskar)
Det är som fejder med ord och han är rapp, snabb och intelligent.
Och Norrland sitter bredvid och jag visar vad han skriver och vad jag svarar. Jag har inget att dölja. Norrland säger att dig ska man inte bli ovän med och att jag är för hård.
Men dryg är inte vek (och det är en av sakerna jag älskar) och avskräcks inte av mina giftiga ord och han avslöjar att han minns saker jag berättat i förbigående för månader sedan, och det förvånar mig lite. För det är detaljer man inte minns om man inte bryr sig.
Jag skriver " nu ska jag och min pojkvän äta middag, så sluta stör mig"
Och han tystnar i någon timme.

Sen börjar det igen, när jag sitter på tåget hem.
Han frågar vem min pojkvän är. Heter han möjligtvis Mr Dildo och bor i din låda?
Jag svara inte för jag tycker inte han har med mitt kärleksliv att göra.
"Varje gång jag ligger med min flickvän fantiserar jag om dig, och bara tanken på dig gör mig kåt. Min flickvän ska få sig ett ordentligt knull ikväll, där du finns i mina tankar!"
och jag frågar, för jag innser att detta kommer plåga mig.
"Varför skriver du det till mig? Vill du att jag ska tycka synd om dig, för att du aldrig kommer få mig igen? eller vill du göra mig svartsjuk?"
Och han svarar:
"Nej, vill att du ska förstå att jag faktiskt åtrår dig. Men att jag också ska vara trogen.."
Och det är nu jag desperat behöver er hjälp.
Varför ska jag förstå det??
Jag kunde förstå om jag hört av mig, om jag bett honom ligga med mig. Men nu, jag svär jag har inte hört av mig. JAG LOVAR!
Varför hör man av sig till någon man dumpat och berättar att man är tänd på personen ifråga och fantiserar om den medan man ligger med sin nya flickvän, men inte tänker vara otrogen???

Och ja, jag vet i en perfekt värld där jag var en felfri människa hade jag inte ödslat honom en tanke och skitit totalt i vad han menade. Men jag är inte felfri så kasta sten på mig om ni vill men hjälp mig förstå!



Sometimes I feel I've got to
Run away I've got to
Get away
From the pain that you drive into the heart of me
The love we share
Seems to go nowhere
I've lost my lights
I toss and turn I can't sleep at night

Once I ran to you
Now I'll run from you
This tainted love you've given
I give you all a boy could give you
Take my tears and that's not nearly all

You don't really want any more from me
To make things right
You need someone to hold you tight
You think love is to pray
I'm sorry I don't pray that way

Don't touch me please
I cannot stand the way you tease
I love you though you hurt me so
Now I'm going to pack my things and go

20 kommentarer:

Anonym sa...

Mr dryg slår mig med häpnad.
Vist kan jag förstå honom om han saknar dig och allt det dära men att bete sig så och säga sånt till en annan person som har känslor det e nog ändå höjden till egoism och svinighet.
Trodde inte att jag som kille skulle säga detta men han är ett mans svin och det de grövsta.

Man säger inte sånt till någon som har blivit sårad sånt håller man för sig själv om man nu skulle ha den snevridna lägningen.

E så förbanad på honom så jag vet inte vårt jag skall ta vägen och jag känner inte ens kar fan.
Det fins så många snälla och ömsinta killar och tjejer där ute men det är nästan alltid dräggen som man fastnar för
och när dom har fått ens hjärta så visar dom sitt rätta jag.

Men hoppas att du fick en underbar helg.

/Nova

Suntui sa...

Alltså, jag kan ge dig numret till några killar som beter sig likadant som kanske kan svara.

Men ärligt. Vi behåller vissa människor för att spegla oss i. Vi mår bra av hur vi ser ut i deras ögon.

Vissa håller på så där hela tiden trots att de har flickvänner de är trogna mot. Men de behöver bekräftelsen och det är rent egocentriskt. Men vi gör det själva varje dag men i mindre skala.

Han gillar dig säkert massor. Men han gillar sättet du får honom att känna sig på. Antagligen är han en väldigt liten människa innerst inne.

Men tänk dig, han kunde inte ens ta sig tid från sitt schema som var mer välfyllt än Obamas för att engagera sig i dig på ett sätt som var rimligt. Men han vill ändå hålla kontakten. Han behöver dig som spegel och mår du bra av det så visst.

Det finns inte bara en förklaring men av min erfarenhet av psykologer, artiklar och andra knows-it-all så är det en schysst analys av ditt läge som inte alls är ovanligt på något sätt.

Du får tjata om honom i flera år om du vill. Men fundera på om det kanske är så att ni rentav båda två behöver varandra att spegla sig i.

Sen för Guds skull. Sluta fråga dig vad alla andra menar och tycker. Vad känner DU, vad vill DU?

Kanske någon överlevnadsinstinkt från barndomen månne?

Uppåt, framåt sa...

"Nej, vill att du ska förstå att jag faktiskt åtrår dig. Men att jag också ska vara trogen.."

Det där var fan det svinigaste jag har hört på länge. Ok att ni slänger lite käft ibland men det där var den största bekräfta mig samtidigt som jag trampar på dig-kommentaren jag läst på länge.

Nej, du ska INTE förstå det. Du ska bli förbannad för att han behandlar dig så, för det är ett förjävla svinigt beteende.

Så tänker jag.

Hoppas det var härligt i helgen =)

Mr C sa...

Vi kan skippa snacket om MANS-svin här. Det är svinigt rakt av och har defitinitvt inget med kön att göra. Kvinnor beter sig precis likadant.

Så var det avklarat.

Men: "Varje gång jag ligger med min flickvän fantiserar jag om dig, och bara tanken på dig gör mig kåt. Min flickvän ska få sig ett ordentligt knull ikväll, där du finns i mina tankar!"

Den meningen säger mig att han är illa däran. Farlig. Med den formuleringen gör han alla illa, inkl sig själv. Och tro mig, om han gör så mot henne så kommer han att göra så mot dig. Eller nästa flickvän. För det handlar inte om dig eller henne eller henne för det handlar uteslutande om hans medvetna eller omedvetna sätt att försöka fylla sina inre gigantiska hål med kvinnors, och andras troligen, uppmärksamhet.

Du gör som du vill, såklart, men var medveten om vilka risker du löper. Man kan inte styra sina känslor, men man kan styra sina handlingar. Det är vi skyldiga att göra.

chaos sa...

Det gör dom alltid, dom kommer alltid tillbaka... gång på gång på gång... Nu är han dessutom triggad för att du sagt att du har pojkvän.

Jag är inte riktigt lika övertygad om Mr Drygs svinighet som alla andra. Visst det kan vara så att han är ett egoistiskt svin, som enbart gör det här för sin egen vinnings skull, för att smickra sitt ego. Men det kan också vara så att han innerst inne är liten och rädd. Rädd för dig, rädd för kärleken med stort K, rädd för att satsa, rädd för att bli sårad, rädd för att visa sitt rätta jag, rädd för att visa sig svag... ja, du förstår... Enklare då att vara tillsammans med någon som är "ofarlig", som inte väcker samma känslor som du kanske gör.

Men jag håller med om en sak, han beter sig som ett svin mot sin flickvän, när han fortsätter messa dig! Egentligen skulle du träffa honom och ställa honom mot väggen. Be honom förklara sig, fråga varför han beter sig som han gör. Och har han då ingen rimlig förklaring att komma med, så be honom att fara och flyga och svara aldrig mer på ett sms, telefonsamtal, brev etc. från honom!

Hoppas att allt löser sig och att du får en fin (och Mr Dryg-fri) jul!

Kram från Dr Kärlek ;o)

Anonym sa...

Fan, nu vill jag ge den där dryge fa'n en käftsmäll!

Han VET att du är intresserad och skriver så där.....fy fan!

Jag tror att långt inne i den där Mr Drygs mörka själ så finns det en osäker liten kille, som blev otroligt sotis på att du sa att du har en pojkvän (och att han inte längre har dig som ett option) och kände ett behov att ta till en dräpande kommentar!

Det finns inget värre än tystnad, så mitt förslag är att svara INTE på hans sms.....vet att det är svårt och att det kliar i fingrarna men som sagt, tystnad är värre än någonting.....

Kram tjejen!

Anonym sa...

Vilken jävla tur hans flickvän har!
Jag skulle också vilja ha ett ordentligt jävla knull.

Skämt åsido.

Låter som ett typiskt nej-då-jag-är-inte-alls-sårad-för-för-att-du-har-pojkvän-sms.
Att du dessutom hade mage att säga att du inte ville bli störd mer, ojoj, det tär på Mr Drygs självkänsla.
Med all respekt för den kärlek du har uppbringat för den här individen; men, vad ska han göra när hans känslomässiga papperskorg har slutat ta emot?

(Sen så sjunger Manson om att springa bort, varför lyssnar man inte bättre? När vi väl springer så kikar vi ändå över axeln och stannar för minsta anledning)

Anonym sa...

Två ord: Patrick Bateman.

Anonym sa...

För att han vill ha någon som väntar om det tar slut med flickvännen.

Anonym sa...

stämmer in i kören, mr dryg verkar va ett jävla svin. inte snäll mot dig, mot henne eller mot sig själv. köper inte riktigt "rädda killen" argumentet, vi är många som är rädda men som ändå inte beter oss så där. nej du SG, du är för bra för den där skiten!kram!

Tre stycken sa...

Jag tänker inte säga något, annat än att jag har full förståelse för hur du känner och kan inte klandra dig. Hoppas bara att du ska vara 'avgiftad' snart! (Och jag tycker att han är dum som inte lämnar dig ifred)

Angående vårt lilla projekt, jag kommer inte ha möjlighet att pyssla mer mer det nu under jul/nyår. Vill du använda något av det jag redan gjort får du gärna göra det (såklart). Annars vet jag inte riktigt hur vi ska gå vidare? Du får gärna fundera lite på det om du vill. Det är i alla fall ingen brådska för min del!

Godjul, Superflickan och vi 'ses' i januari! Ta hand om dig! Kramkram!

Anonym sa...

Håller med föregående talare.
Dui är värd bättre!
Han verkar helt störd.

Supergirl sa...

Till alla: Tack så hemskt mycket för era kommentarer. Kanske känns det lite klarare nu.

Jag tänker inte försvara honom, för det här är nog bland det svinnigaste jag varit med om, och jag har varit med om MYCKET. Jag tror dock inte att han är ond och förmodligen finns det något syfte som jag missar eller så är han ute efter att smickra mig (men bara sårar mig)

Jag tror dock inte han hör av sig till mig för att få bekräftelse. Jag gav ingen kärlek als. Det var bara hat som förmedlades av min tumme.

Och han kanske är rädd för vad han känner för mig men som pinnkakan sa, vi är alla rädda men beter oss inte som svin och om han nu kärlek men inte visar den så är den inget värd.

Om jag någon gång träffar hans flickvän ska jag visa henne hans sms till mig! Jag tycker riktigt synd om henne, ärligt!

Jag hoppas ni inte tar illa upp att jag inte svara individuellt på era kommentarer,det är dock alltid min policy. Kanske gör jag det senare.

Massa kramar!

Varför vara perfekt.. sa...

herreguuuud..... jag trodde inte att han kunde vara knäppare..... nu får han faan i mej ta och ge sig... han borde spärras in.. nånstans. haha!

Anonym sa...

Det var bland det mest oattraktivaste jag hört på väldigt länge.
Vad får honom att tro att du vill höra något sånt?

Suntui sa...

"Jag tror dock inte han hör av sig till mig för att få bekräftelse. Jag gav ingen kärlek als. Det var bara hat som förmedlades av min tumme."


Jag tror att du har absolut fel.
Du TROR att det du ger är känslokyla. Men eran jargong ni har har ju varit hård men kärleksfull. Även om du tyckte att du var skitkaxig så ser han det som bekräftelse. Det är också för att han inte respekterar dig.

I din värld är upplevs han som omtänksam och kärleksfull. Men det är enligt dina referensramar.

Det där är INTE kärlek.

*älska mig, älska mig*

Anonym sa...

Men nu har ni båda lekt den här leken ihop ett tag, och ni båda verkar trigga varandra. Inte helt oväntat att det eskalerar från någons sida och går över gränsen för den andre, men antagligen fortfarande inte för honom. Han är nog fortfarande hundra på att ni är på samma plan... Att ställa honom mot väggen tror inte jag ger nåt alls, kanske får motsatt effekt dessutom. Total ignorans är det enda som hjälper, men då måste du vara stark, och där kanske du inte är än.
Lycka till/en till tyckare:)

Supergirl sa...

Varför, vara perfekt: Det finns säkert någon logisk förklaring i hans skall, men jag håller helt med dig =)

Latja: ag har varit med om mkt sjukt men det här toppar nog min lista i ondhet!
Osmidigt smicker?

Suntui: haha har jag absolut fel tom =)

Tro mig, han upplevs inte för en sekund som kärleksfull av mig. Jag tycker det var vidrigt och känner rent hat.
Det borde väl återspegla sig om jag är förbannad eller lekfullt dryg?

Om det där är kärlek, så vill jag inte vara med, som någon sjöng en gång i tiden.

Anonym: Jag tror du har rätt. Jag tror att det är väldigt få människor som är onda med flit. Och jag anser mig känna Mr Dryg ganska bra och vet att han inte menar ila, men det ÄR ila, känslokallt och ont. Jag tänker inte ställa honom mot väggen, för det är precis som du säger det kommer inte ge något.
Jag kan oxå säga att jag inte heler kommer dissa hans sms eller samtal. Jag har aldrig klarat av det och i min värld är det sjukt respektlöst.

Hannah sa...

nu har inte jag läst dom tidigare kommentarerna, men NEJ! om man har flickvän så ska man FAN i mig inte smsa dig, berätta at flickvännen ska få sig ett jävla skjut med dig i tankarna! det finns inte ett enda rätt i den tankegången. från en amatörpsykologs sida så känner han fortfarande ett behov av att känna att du vill ha honom. det innebär nmligen att han fritt kan välja mellan dig och sin flickvän och därmed så får han en kick.

jag har varit mr. Dryg. jag har gjort precis som honom, om än lite mer inlindat och finkänsligt, men målet har varit detsamma.

fina du, han är ond. jag förstår om du inte ser det just nu, men jag kan sätta pengar på att du senare kommer att se tillbaka på den här tiden och se det med egna ögon. fram tills dess - håll dig borta från honom. har han en flickvän och skriver det han gör till dig så är han bara en påse skit. ingen riktig man gör på det sättet. och du är värd mer - det har jg fattat enbart av att läsa din blogg.

nu projicerar jag visserligen mina egna åsikter och upplevelser på dig och din situation, men om bilden du ger av honom stämmer, då är han verklien inget att ha. du kan mer.

god jävla jul på dig =)

Supergirl sa...

Hannah: Tack fina du! Jag vet ju innerst inne att du har rätt. Och jag börjar få nog så att det skriker om det. Jag tänker inte tillåtat han eller någon annan behandla mig så här. Jag skiter egentligen i vad hans syfte med hans sms är, annat än att såra mig och hans ovetande flickvän åstadkommer han inte. Jag har fortfarande sjukt nog känslor för honom men det här är inte okej!