måndag, september 14, 2009

Ta mig med storm, eller försiktigt sakta, sakta.

Jag är allt annat än målmedveten, vet inte alls vad jag vill med något, mitt liv är bara ett trassel med lösa trådar. Jag vill ha allt men i samma sekund som det blir nåbart, möjligt tappar jag intresset. Pratade med Norrmannen igår, länge, först som vanligt sen berättade jag väldigt kort om mina insikter och bad om ursäkt för mitt ultimatum och han bara det är okej. Jag vet inte vad det betyder och ville inte fråga, tänkte väl att det ger sig. Inser att jag är en romantiker som har en orealistisk bild av hur det ska vara.
Jag saknar spänningen innan första kyssen, sekunden innan läppar möts när tusen fjärilar rusar genom kroppen. Sättet man kysser varandra på innan man fått varandra. Jag kan sakna den känslan som ändå är så kort, med norrmannen gick allt så fort, kan sakna det subtila flörtandet men inser att det är löjligt, för när han skrev till mig på msn nyss rusade miljoner fjärillar genom magen, nästan som innan första kyssen. Jag hoppas vi löser det här och hittar tbx till varandra. För bakom mina många undanflykter min rädsla för att binda mig och bli sårad vet jag att det här är bra, han är bra. Vi är bra. Vi har bara en massa hinder att komma över var och en på sitt håll. Det känns lite vuxet att jobba på en relation istället för att bara skynda på till nästa. Det gör mig lite stolt över oss. Vad som än händer mellan oss lär jag mig massor om mig själva.

5 kommentarer:

M sa...

Men han såg ju ingen framtida fru i dig?

Turtlan sa...

..... kommer nu ihåg att så sa M till mig också en gång i början. Han sa att jag var ingen framtida flickvän men att han tyckte jag hade många fina sidor...

Ungefär så i alla fall.

Nu två år senare så får jag 10 st röda rosor när jag kom hem från Spanien i lördags. Han skickar världens goaste mess rätt som det är och kär som en klockarkatt!

Så saker kan ändras! Oh Yes!

Nova sa...

Håller tummarna för dig.

Som Turtlegirl sa saker kan ändra sig så hoppas det e till din fördel.

/Nova

Miss Baglady sa...

Det kommer att gå bra. Ta´t lugnt bara. Låt det ha sin gång.

Håller på dig.

Supergirl sa...

M: Det är okej, vill inte ,ha honom som framtida man heller inte just nu iaf =)

Turtelgirl:Människor ändras, känslor tillkommer och kin historia, känslor försvinner. Jag vet att han tycker om mig och det räcker just nu.

Du och M är förövrigt en så för övrigt en så fin historia.

Nova: Hoppas också, tack vännen!

Miss Baglady: Tack! Jag tar det lugnt och försöker cynismen förlora i kampen med optimisten =)