tisdag, september 22, 2009

En harmlös dejt

Att fixar andra att dejta är egentligen inga problem, så jag gjorde det. Om norrmannen dejtar andra så ska jag också göra det. Det är bra, ger distans, perspektiv och den här nya dejten han är ju väldigt snygg och trevlig så en harmlös fika en söndagkväll kommer ingen dö av.

Men jag är dålig på det här, det känns inte rätt men försöker iaf. Det skulle lösa så mkt, vara så enkelt om det klickade: Jag försöker bortse från tystnaden som ibland uppstår och tänker att det inte alls behöver vara ett dåligt tecken, precis som jag bortser från att han verkar ha något innbyggt behov av att tycka tvärtemot mig i allt jag säger och när jag skojar ser jag i hans ögon att han bara tycker jag är konstig då ger jag upp och tackar för mig med ursäkten att klockan är mycket (20:30) och skyndar hem och pratar bort timmar med norrmannen på msn där samtalet flyter på av sig själv och han skrattar högt åt mig. Inser att jag gillar honom mer efter min dejt än innan och det var ju inte alls planen. Ganska exakt tvärtom min plan faktiskt.

Det blir inga fler dejter för mig på ett tag nu, och jag inser att det bara är en tidsfråga innan han säger orden att han träffat någon annan, någon som bor i Oslo. Jag har en klump i magen varje kväll där det bara är en lång väntan på att höra honom säga det och jag hatar att jag inte kan vara mer som han. Att jag har för mycket samvete.

Det roliga är att gårdagens dejt och jag pratade om att dejta flera. Han ville upplysa om hur fel han tyckte det var. Jag undrade om han såg på mig att det var det jag gjorde, skulle inte förvåna mig alls.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är precis som du - det går fan inte att dejta flera. Hoppas och håller tummarna på att det inte finns en endaste singel-tjej i hela Oslo. KRAM KRAM

Max sa...

Oj fan vad jag skulle vara dålig på att "dejta" flera om jag fick för mig att försöka.

Är iofs dålig på att "dejta" till att börja med :-P

Susanne och Pebbels sa...

Jag har aldrig dejtat flera, men om jag ska vara ärlig så verkar det kul. Inte att vara tillsammans med flera, men att dejta- stor skillnad.

:D

Supergirl sa...

Falcisen: haha håller också tummarna för det, skickar en hög med ungkarlar som lägger beslag på de som ev skulle kunna finnas =)
kram!

Max: Dejta är totalt överskattat och ganska tråkigt så jag ser ingen poäng med att dejta flera, och jag är säker på att du är bra på att charma om du bara vill =)

DAT: Haha hur länge sen var det du var singel egentligen? =P Dejta är astråkigt, som en anställningsintervju ungefär.=)

Hossan sa...

Jag tycker att om den man vill vara tillsammans med vill dejta andra är det ett tecken på att han inte är fullt nöjd med mig och att jag bara duger tills han hittat någon annan bättre........ :-S