lördag, september 12, 2009

Mitt fel

När man får lite distans till saker och ting uppenbaras ofta en möjlighet att se saker klarar. Med mig och norrmannen var det så, helt plötsligt såg jag vad som gått fel. När vi pratade innan han skulle komma hit och han berättade att han dejtade andra, freakade jag ut totalt. I min värld var det samma sak som en garanti på attt orden "jag har träffat någon annan" skulle dyka upp. Så jag fick panik självklart helt omedvetet. Istället för att ta det lugnt och leva enligt vårt motto "en dag i taget" började jag ställa frågor om framtiden. Ser du någon framtid med mig? Jag vet varför jag gjorde så men inte han. Istället för att vara den coola chill bruden fick jag panik och sätter upp något slags ultimatum, ser du inte det här som början på något seriöst är du inte välkommen. Han kommer iaf men vårt samtal innan har skappat en klyfta mellan oss som gör det omöjligt att slappna av och njuta av nuet och när han åker hem så säger han att han inte vill gifta sig med mig, så klart och jag går in i rollen som den som blivit dumpad för att det är enklare självömkan än självkritik. Men en mening han sa innan han for har ändå etsats sig fast hos mig när jag säger att jag tycker vi ska fortsätta ses för att se vad som händer och han svarar på dig lät det inte som något alternativ. Just de orden får mig dagar senare att se vad som faktiskt hände. Jag fick panik och valde omedvetet att föregå istället för att föregås.

Detta lämnar så klart flera frågor hos mig. Kan jag fixa det här och i så fall hur. Jag har ingen lust att berätta för honom det jag just skrivit. Hej du jag är livrädd för att bli sårad och lämnad därför får jag ibland panik. Inte en chans att jag säger det till honom.
Folk dejtar flera samtidigt, det är något jag vägrar innse och har väldigt svårt acceptera men jag måste iaf lära mig att inte få panik av det.

Och om jag spelar mina kort rätt kanske detta ändå inte är slutet för mig och norrmannen, men är det de så överlever jag iaf. Med en ny lärdom.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har jättesvårt för att andra dejtar flera, då jag själv aldrig klarar det. Förstår din panik över hela situationen...
Hoppas det löser sig!
KRAM

Supergirl sa...

Falcisen: Jag hoppas verkligen det gör det men jag vet inte hur jag ska närma mig honom.

Det måste ju finns killar som inte tycker det är okej att dejta flera samtidigt. Tycker personligen det är helt befängt.

Tillsammans-bloggen sa...

Tror ändå på brutal ärlighet. Den som vågar visa sig svag brukar lätt vinna mark. Go go go. Säg! Hur ska han annars veta? :)

Supergirl sa...

Fröken framtid: Ärligt tror jag det skulle skrämma slag på honom. Visa sig svag är verkligen inte min starka sida (haha vad rolig jag var nu)

It's gonna be fine 200 sa...

Varfor "inte en chans att jag sager det til honom"? Jag tror att det ar just sadan arlighet som kan ge saker en nystart, en ny chans. Klart han vill veta. Och kanske forstar han mer an du tror. Kram

fine 2009 igen sa...

Om det skulle skramma slag pa honom har du ju inte forlorat nagot, heller. Jag menar som det ar nu ger ju inget? Och ar du arlig kan du alltid kanna att du gjorde vad du kunde. Kram igen

Supergirl sa...

IGBF: för att jag tror han får panik om jag säger till honom att jag är rädd för att bli sårad och kommer backa för att han inte vill ha det ansvaret.

Supergirl sa...

IGBF: jag kan förstå rädslan av att såra någon, och vet att jag själv blivit rädd av det ansvaret det ger när någon blottar sig. Det enda läskigare än att bli sårad är att såra någon.

Anonym sa...

Men du dejtar väl också flera samtidigt?

Supergirl sa...

Anonym: Det gör jag väl inte? eller vad tänkte du på?

Anonym sa...

Men den där norbottenskillen? Eller ni kanske inte ses längre? Jag brukar dejta många samtidigt. Det gör inte lika ont att bli lämnad om man har några reserver. Nu dejtar jag dock ingen och det är sjukt deprimerande.

Supergirl sa...

Anonym: Ja du vår relation är inte helt enkel att förstå sig på, men han är inte ett hot mot någon. Jag vet inte om man skulle säga att vi dejtar.

Förstår att det är tråkigt att inte dejta alls fast kanske skönt också? Sen tror jag att man ska akta sig för att dejta flera samtidigt även om jag förstår hur du menar