torsdag, november 01, 2007

Paus

Jag och Mr snygg har tagit en paus.
Detta finner jag vara hysteriskt roligt för man kanske inte har så jätte mycket att bygga på om man känner att man behöver ta en paus från varandra efter 1,5 månad eller hur länge det nu är vi har dejtat. Vi har sagt att det beror på tidsbrist, vilket ifs är sant, har misslyckats med att få till en dejt i flera dagar nu. Det är förmodligen inte hela sanningen dock. Men nu är det så status: paus. Jag har inte den blekaste om vad det betyder, vad det är för regler som gäller under en paus, får man träffa andra får man inte? Jag känner väl typ att jag kunde nog inte bry mig mindre. Jag annars ett mönster i vår relation den har en stor potential att bli en on off relation . Där statusen ser olika ut från vecka till vecka.

För övrigt känner jag ett stort behov av att paus från de allra flesta människorna i min omgivning. Är så trött på alla. (vilket inte är detsamma som att jag inte tycker om dem) Bläddrat igenom hela min telefonbok utan att hitta någon jag har lust att prata med, ingen alls, inte ens skitstöveln
Jag är så otroligt less bara på allt och alla. Vet egentligen inte vad det är för fel på mig men uppenbarligen är det något som stör mig på något omedvetet plan som jag misslyckas totalt med att luska ut. Tom Poppojken stör jag mig på och det vände verkligen över en natt. Ingenting har ändrats eller hänt men jag klarar inte av honom. Har undvikit honom varje lunch hela veckan men samtidigt saknar jag honom jätte mycket. Jag blir ju verkligen inte klok på mig själv. Är det ens möjligt att vara mer störd??
Det är förmodligen mörkret. Jag klarar inte av mörker och kyla. Om det är där skon klämmer blir jag väl mitt normala jag igen i mars någon gång

6 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Du är varken störd eller annorlunda - möjligen mer ärlig.

Att vilja känna och dessutom KUNNA känna är de bästa av sundhetstecken. Låt dig aldrig bli likgiltig för då lär du inte känna lyckan när den väl når dig. Kram och trevlig helg på dig!


DMH/Samuel

Anonym sa...

Jag tänkte HÖSTDEPRESSION och när jag kom till slutet på ditt inlägg ser jag att du själv kommit fram till den slutsatsen.
Är själv inne i den irriterade fasen, där jag tycker att alla ska lämna mig ifred men SEN ska de ändå finnas där när JAG vill igen.... :-) Och de gör de flesta - i alla fall de RIKTIGTA vännerna.

Ta hand om dig!

Förresten så gillar jag också när en man öppnar dörren för mig. Jag känner mig glad, uppskattad och kvinnlig (av en sån "liten" sak)

Kram på dig!

Anonym sa...

En ska till: Om tjejen vill ta paus så är det oftast just det hon vill - ta paus. Efter en paus återvänder man oftast till där man var före pausen. (jag tänkter på jobbpaus sen går man tillbaka till skrivbordet, man sätter sig inte så ofta vid någon annans i alla fall)
Om killen vill ta paus så har jag uppfattat det som att anledningen till det är att han istället för att pausa (och hämta nya krafter) springer runt för att se om han kan hitta ett annat skrivbord som är bättre än det han har idag. Hittar han inget återvänder han för att ganska snart vilja ha "paus" igen.

Ja, ja, nu är jag cynisk och nedvärderande mot männen...

och kanske vill inte kvinnor bli jämförda med ett skrivbord - ha ha ha...

Det Mörka Hotet sa...

-Hossan: Ha, ha, ha - bra beskrivet gällande killar och skrivbord/tjejer!
Samtidigt så tror jag trots allt - naiv som jag måhända är - att alla människor (varken kvinnor eller män) är stöpta i samma form. Det finns män därute som INTE springer runt och "pausar" för att eventuellt hitta något bättre - precis som med många kvinnor.

Bara en simpel reflektion av en virrig man.


DMH/Samuel

Anonym sa...

Jo visst är det så, det finns båda sorter hos båda könen :-)

Supergirl sa...

Samuel: Nog känner jag alltid. Oftast olika från dag till dag också.

Hossan: Nu känns det bättre igen, det är säkert mkt den bristande sömnen som speglar in. Med tanke på att klockan snart är två så känns det dock som att det finns risk att jag kommer vara lite sur imorgon också.

Jag tror att du har en poäng med din teori om pauser. I det här fallet iaf. Fast jag har ifs inga planer på att sitta och vänta heller så det passar mig utmärkt med paus =)

Samuel: Självklart kan man inte dra alla över en kam. Det har nog inget med kön att göra sen kanske den ena sorten är vanligare hos det ena könet. Men i slutändan har det självklart med person och var man befinner sig i livet att göra

Kram på er och hoppas helgen varit trevlig.