måndag, maj 04, 2009

Snart över?

Imorgon är det dags för mig att lämna mitt slutgiltiga svar på om jag antar hans erbjudande.
Jag ska fråga om jag kan få vara kvar till efter sommaren.
Sen går jag.
Jag vill inte vara kvar längre.
Det är bara ett jobb men jag känner mig ändå sviken och illa behandlad och det kanske låter löjligt men jag tror inte jag kan förlåta honom, och hur ska jag då kunna jobba med honom?

Jag har anlitat en Jurist och gått med i facket men när allt kommer till kritan vill jag ändå möta honom själv (med en bandspelare i fickan)

Jag har varit och träffat en karriärscoach. Hon trodde på mig och sa att det nog inte skulle bli några svårigheter för mig att få ett nytt jobb. Kanske utomlands frågade hon, kanske det svarade jag. Kanske är det här när allt kommer omkring något som kan utveckla sig till något bra även om jag har svårt att se det nu.

Hur som, har det under den här tiden kommit fram att företaget jag arbetar för är ökänt för att göra så här. Hota folk och säga upp dem och när jag skrappar på ytan visar det sig att flera som slutat fått gå på just det här sättet. Ingen har fått mer än fyra månader och de som tackat nej har de gjort om tjänsten för och på så sätt kunnat göra sig av med iaf.

Det ska bli skönt när det här är över, så jag kan börja koncentrera mig på mitt liv igen. Just nu känns det som jag går runt i en dimma utan att kunna tänka klart och där allt är satt på paus.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Stå på dig, tjejen!! Vi är många som tror på dig!!!! KRAAAAAM

Nova sa...

Heja sg!!!

/Nova

Varför vara perfekt.. sa...

Ja, vi är med dej! :) Det löser sig! Kram kram

Hossan sa...

Sån skit ska man verkligen inte behöva ta!

Caesar på jobbet sa...

Det gäller att välja sina strider... Tror att du gör rätt faktiskt. Lycka till babe :)

Tre stycken sa...

Uschja, jävla sätt det där. Nästan så att du skulle hänga ut dem riktigt rejält när det är över. Kram på dig!

Max sa...

Usch, vilken soppa... Jag skulle inte heller vilja stanna i din situation.
Bra att det ser ut som du i alla fall kan fåett nytt jobb. :-)

Fröken Svensson sa...

Bra där. Kämpa på! Jag skulle vilja att du målade ut företaget då jag själv arbetat på ett liknande. Lycka till och säg (iaf den dagen du går) hur illa du tycker om allt, skulle jag gjort)!

Susanne och Pebbels sa...

Stå på dig!!!

KRAM

Tillsammans-bloggen sa...

Oftast finns det ju en mening med allt även om det, som du skriver, är svårt att se den mitt uppe i det som händer. Hoppas efter-sommaren-förslaget går hem, sen kan han ta sig i röven, för att uttrycka sig moget. Tycker du ska outa honom/företaget på något vis sen när du slutat. Det är INTE okej att behandla ppl så. Kram till dig.

Caesar på jobbet sa...

Hur gick det då?

Supergirl sa...

till alla: tack för ert stöd, verkligen!
Förlåt att det dröjt tills jag orkat skriva men nu finns en uppdatering.

Puss!